سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اذعان تحليلگر "المانيتور":

بي تاثير بودن تحريم‌هاي يکجانبه بر روابط ايران با كشورهاي منطقه

"مصطفي اللباد" نويسنده مقاله اي تحت عنوان "روابط ايران و مصر و نزديكي به اخوان المسلمين" به روابط ميان جمهوري اسلامي ايران و مصر مي پردازد و اذعان مي كند كه تحريم هاي ضد ايراني وضع شده عليه كشورمان تاثير منفي اي بر روي روابط جمهوري اسلامي ايران با كشورهاي منطقه نگذاشته است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از المانيتور، اللباد نويسنده اين مقاله اذعان مي كند كه تحريم هاي اقتصادي وضع شده عليه ايران هيچ گونه تاثيري بر روابط حسنه ايران و مصر نداشته و مي نويسد "تحريم اقتصادي درهاي روابط ديپلماتيك منطقه را بر روي ايران ببندد و سفر رئيس جمهوري اسلامي ايران به مصر اين موضوع  را ثابت نمود. مصر بزرگترين كشور عربي منطقه است و بهبود روابط اين كشور با ايران به نفعش خواهد بود. روابط ايران و مصر در راستاي منافع و اهداف مصر خواهد بود زيرا ايران يك قدرت منطقه اي است." 

نويسنده اين مقاله در ادامه به كارشكني هاي دولتهاي ارتجاع عرب در روابط ايران و مصر اشاره مي كند و مي نويسد "بنظر مي رسد كه قطر به همراه تركيه كارشكني اصلي را در روابط ايران و مصر انجام مي دهند. هواداران سلفي سعودي ها در مصر نيز مخالف بهبود روابط ايران و مصر هستند. قطر و تركيه از هيچ تلاشي براي ايجاد انسداد در روابط حسنه ايران و مصر خودداري نمي كنند." 

نويسنده در ادامه مي افزايد دولت مصر پس از سرنگوني مبارك گام هاي ابتدايي خود را بر مي دارد مي بايستي مشخص شود كه "در مصر جديد چه كسي تصميم گيرنده در مورد روابط خارجي است و مشاوران مرسي در امور روابط خارجي را چه كساني تشكيل مي دهند." 

وي اشاره مي كند كه "در دوره زمامداري مبارك اين نهادهاي امنيتي و اطلاعاتي رژيم او بودند كه سياست خارجي دولت مصر را تعيين مي كردند." نويسنده همچنين مي افزايد "بايستي مشخص شود كه منافع ملي مصر چيست و دولت مصر چه تعريفي از آن دارد و اولويت هاي ملي و منطقه اي اش چيست." 


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.