سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهرکرد/

بهره برداری از تونل دوم گردنه رخ تا پایان امسال

مدیركل راه و شهرسازی استان چهارمحال و بختیاری، از بهره برداری تونل دوم گردنه رخ شهرستان شهركرد تا پایان امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد :

علی علیخانی گفت: اجرای تونل دوم گردنه رخ 98 درصد پیشرفت فیزیكی دارد و در صورت تامین اعتبار تا پایان امسال بهره برداری می شود.

وی، كل اعتبار پیش بینی شده برای اجرای این طرح و جاده های دسترسی طرفین آن به طول 12 كیلومتر را، 156 میلیارد ریال اعلام كرد و گفت: از این میزان اعتبار، 76 میلیارد ریال به پیمانكار پرداخت شد و 80 میلیارد ریال باقی مانده مطالبه پیمانكار، هنوز پرداخت نشده است.

وی افزود: درصورت تأمین اعتبار، دو درصد باقیمانده طرح كه روشنایی و آسفالت است، نیز اجرا می شود.

مدیركل راه و شهرسازی استان چهارمحال و بختیای گفت: با تكمیل تونل دوم گردنه رخ، حدود 100 پیچ و نقطه حادثه خیز در محور شهركرد - اصفهان و گردنه رخ حذف و طول این مسیر، 10 تا 15 دقیقه كوتاه تر می‌شود.

علیخانی افزود: هم اكنون، 218 پروژه عمرانی در اداره كل راه و شهرسازی این استان دردست اجراست كه اعتبار اولیه این طرح ها، دو هزار و 890 میلیارد ریال برآورد شده است.

وی گفت: با اجرای این طرح ها، امسال زمینه اشتغال 14 هزار نفر درسطح این استان فراهم شده است.

علیخانی، درخصوص پروژه های مسكن مهر استان چهارمحال و بختیاری نیز گفت: هم اكنون 42 هزار واحد مسكن مهر در سطح این استان در دست ساخت است كه از این تعداد، 13 هزار واحد در شهرهای بالای 25 هزار نفر جمعیت قرار دارد.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در استان چهارمحال و بختیاری گفت: ازاین تعداد واحد در شهرهای بالای 25 هزار نفر، شش هزار و 747 واحد آماده افتتاح و بهره برداری است.

علیخانی گفت: تاكنون برای اجرای پروژه های مسكن مهر این استان، چهار هزار میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است كه معادل 82 درصد اعتبار مورد نیاز بوده است.

وی در خصوص خرید و فروش مسكن مهر افزود: هرگونه خرید و فروش تا زمان صدور سند مالكیت و اتمام بدهی ها غیرقانونی است./س

برچسب ها: تونل ، گردنه رخ ، چهارمحال
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.