سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صالحی در دیدار با وزیر انرژی روسیه:

گسترش روابط ایران و روسیه به نفع دو کشور است

رییس دستگاه دیپلماسی کشورمان در دیدار با وزیر انرژی روسیه گفت: تعمیق و گسترش روابط ایران و روسیه به نفع دو ملت است.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، علی‌اکبر صالحی وزیر امور خارجه کشورمان روز سه‌شنبه در دیدار با الکساندر نوااک، وزیر انرژی فدراسیون روسیه در مسکو افزود: استقلال ایران به‌عنوان کشوری مستقل و اقتدار روسیه به‌عنوان کشوری مقتدر در صحنه بین‌الملل می‌تواند مکمل یکدیگر در شرایط حساس منطقه‌ای و بین‌المللی کنونی باشد.

وی با اشاره به جایگاه راهبردی و جغرافیایی ممتاز جمهوری اسلامی ایران در منطقه و برخورداری از منابع، ظرفیت‌ها و توانمندی‌های طبیعی و اقتصادی قابل توجه، تقویت همکاری‌های تهران - مسکو به‌صورت دوجانبه و چند جانبه را در موضوعات انرژی، حمل و نقل و ترانزیت جاده‌ای، دریایی و ریلی از جمله کریدور شمال – جنوب، صنعتی و کشاورزی مهم ارزیابی کرد.

وی برگزاری کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی و تجاری را چارچوب مناسبی برای طراحی و اجرای تفاهمات صورت گرفته برای همکاری‌های دو کشور دانست.

وزیر انرژی و رییس روسی کمیسیون مشترک دو کشور نیز در این دیدار ضمن خیر مقدم به هیأت ایرانی ابراز امیدواری کرد، مذاکرات دو طرف نتایج سازنده‌ای در برداشته باشد.

نواک تأکید کرد: ایران همسایه نزدیک و شریک مهم روسیه است و ظرفیت تقویت و توسعه همکاری‌های بین دو کشور قابل توجه است.

وی با ابراز خرسندی از مذاکرات سازنده گروه‌های کارشناسی و کار گروه‌های مختلف کمیسیون مشترک در جهت بررسی راه‌های توسعه همکاری‌ها و افزایش حجم مبادلات تصریح کرد: روسیه علاقمند به افزایش مبادله کالا و اقلام مختلف تجاری و مشارکت در پروژه‌های بزرگ مشترک است.

نواک با اشاره به کلیدی بودن همکاری در حوزه انرژی و حمل و نقل ابراز امیدواری کرد اولویت‌های دو کشور در کمیسیون مشترک مشخص و اجرایی شود.

وی بار دیگر با اشاره به روابط دیرینه دو کشور این امر را مبنا و عامل قوی برای گسترش و تعمیق همکاری‌ها توصیف کرد و تمایل شرکت‌های روسی برای فعالیت در ایران را خاطرنشان ساخت.

در این دیدار هم‌چنین موضوع ایجاد تسهیلات برای رفت و آمد تجار و بازرگانان، همکاری‌های کشاورزی، امور گمرکی، احداث شبکه‌های برق و همکاری در زمینه استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای مورد توجه قرار گرفت.

انتهای پیام/پ2

برچسب ها: صالحی ، ایران ، روسیه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.