سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کمبود 3 هزار دستگاه دیالیز در کشور

معاون ارتباطات و امور بین المللی انجمن بیماران کلیوی ایران گفت: در حال حاضر 3500 دستگاه دیالیز فعال در کشور داریم که حدود 3 هزار دستگاه نیز کمبود داریم.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ داریوش آرمان، معاون ارتباطات و امور بین الملل انجمن بیماران کلیوی در نشست خبری روز سلامت مردان با بیان این که 90 درصد افرادی که از بیمارستان مرخص می شوند نمی دانند کلیه هایشان آسیب دیده و یا در حال آسیب است گفت: وقتی فردی پنج بار دچار بیماری سختی شود 90 درصد کارکرد کلیه ها از دست داده است.

وی با بیان این که 450 بخش دیالیز در کشور داریم افزود: متاسفانه این تعداد بخش دیالیز جوابگوی مشکلات بیماران دیالیزی نمی باشد که باید در مسیر پیشگیری از بیماری قدم برداریم.

وی با تاکید بر این که هر روز با کمبود بخش و دستگاه دیالیز روبرو هستیم گفت: در حال حاضر 3500 دستگاه دیالیز فعال در کشور داریم که حدود 3 هزار دستگاه دیگر نیاز داریم.

وی تعداد مراکز پیوند کلیه در تهران را 16 مرکز اعلام کرد و گفت: با توجه به تعداد بیماران در این عرصه نیز دچار کمبود هستیم .

معاون ارتباطات و امور بین المللی انجمن بیماران کلیوی ایران ادامه داد: تعداد پیوند کلیه از فرد مرگ مغزی در سال 68 یک مورد،سال 78 14 مورد، سال 88  396 مورد و سال گذشته 763 مورد بوده است.

وی با توصیه به مردم که با آزمایش خون و ادرار می توان از مشکلات کلیوی اطلاع یافت افزود: متاسفانه در حوزه دستگاه دیالیز نیز دچار مشکل هستیم.

داریوش آرمان اظهار کرد: دستگاه دیالیز که در دنیا استاندارد 5 تا هفت ساله دارند در کشور ما بیش از بیست تا 25 سال کارکرد دارند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: تاکنون 31850 پیوند کلیه ثبت شده و 22 هزار پیوند کلیه فعال در کشور داریم. /ح
برچسب ها: دیالیز ، کلیه ، آزمایش خون
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.