سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد: مشکل کمبود داروهای خارجی به زودی حل می‌شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت : مشکل کمبود داروهای خارجی به زودی حل می‌شود



  به گزارشخبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد محمود شبستری در نشست هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی مشهد که در محل دانشکده بهداشت برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بهداشت در راس اهداف دانشگاه علوم پزشکی بوده است.

وی افزود: در حوزه شاخصه‌های بهداشت روند رو به بهبود داشته و در جلسه اخیر که با نمایندگان مردم مشهد در مجلس داشتیم، با بررسی در سیر عملکردها در حوزه بهداشت شاهد روند رو به بهبود این حوزه در سه سال اخیر بودهایم.

شبستری با بیان اینکه کاهش مرگ و میر مادران باردار یکی از دستاوردهای مهم دانشگاه علوم پزشکی مشهد است، خاطرنشان کرد: با تمهیداتی جدی و کارآمد توانستهایم رتبه نخست کاهش مرگ و میر مادران باردار را در کشور از آن خود کنیم.حوزه بهداشت به مسئله بیماری سل توجه ویژه داشته و در سال جاری شاهد روند کاهشی بروز سل در مشهد بودهایم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به ساخت و توسعه خانه بهداشت در روستاها گفت: روستاهایی که بیش از صد خانوار جمعیت داشتهاند به همت علوم پزشکی مشهد، استانداری و وزارت بهداشت با راهاندازی 176 خانه بهداشت در روستاها تکمیل شدند.

شبستری با تاکید بر اینکه پایگاهها و خانههای بهداشت بیشتر در مناطق جنوبی و حاشیه شهر مشهد تمرکز یافتهاند، یادآور شد: دو سوم ساخت و سازهای خانههای بهداشت در مناطق جنوب و حاشیه شهر است.

وی افزود: مشهد از نظر جغرافیایی در موقعیت حساسی است و به دلیل نزدیکی با مرزهای کشورهای همجوار میتواند دستخوش بیماریهای گوناگون قرار گیرد؛ تب کریمه کنگو نمونه بارز این بیماری‏ها بود و این در حالی است که یکی از راه‌های ورود این بیماری دام قاچاق به کشور است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه در سه سال گذشته ساخت و راهاندازی 15 بیمارستان در دستور کار بوده، خاطرنشان کرد: از این تعداد در حال حاضر 6 بیمارستان افتتاح شده، شامل دو بیمارستان طالقانی و منتصریه در مشهد و چهار بیمارستان دیگر در شهرستانها که آغاز بکار کردهاند.

شبستری یادآور شد: یکی از مدخلهای توسعه بخش پزشکی توسعه تختهای ویژه در بیمارستانها است؛ اورژانس 100 تختخوابی بیمارستان امام رضا(ع) و اورژانس 250 تختخوابی بیمارستان قائم از بخشهایی است که اگر راهاندازی شود، عمده مشکلات پزشکی مشهد را حل میکند.

وی ادامه داد: در بازدید اخیر وزیر بهداشت از مشهد توانستیم در حضور وی بخش MRI و سی تی اسکن بیمارستان امدادی را احیا کنیم و این در حالی است که در سی سال اخیر توانایی تجهیز این دو قسمت نداشتیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ابراز خرسندی از راهاندازی بیمارستان منتصریه مشهد اذعان کرد: کلانشهرها نیازمند بیمارستانی برای پیوند اعضا هستند، در سال 88 نوبت عمل جراحی قلب باز بیش از یک سال بوده در حالی که امروز نوبت این عمل در بیمارستانهای دولتی و خصوصی کمتر از 48 ساعت شده است.

شبستری تاکید کرد: راهاندازی بیمارستان منتصریه گام مهمی در مسیر ارائه تسهیلات به بیمارانی است که نیازمند عمل پیوند اعضا هستند؛ پیوند مغز استخوان، کلیه و قلب در حال حاضر در این بیمارستان صورت گرفته و در سه ماه آینده عمل پیوند کبد نیز  انجام میشود.بیمارستان امام رضا(ع) رتبه نخست اثربخشی بالینی را به خود اختصاص داده و این نشانه کیفیت بالینی این بیمارستان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد اذعان کرد: در حوزه آموزش 70 درصد به بخش دانشهای عمومی و 30 درصد به تحصیلات تکمیلی و تخصصی پرداختهایم؛ در برنامه پنجم توسعه میزان دانشجویان تخصصی تکمیلی باید به 20 درصد برسد و امروز در دومین سال این برنامه تعداد دانشجویان تحصیلات تکمیلی و تخصصی را به 30 درصد رسانده‏ایم/ب.

 

 

 


برچسب ها: حل ، کمبود ، دارو ، بزودی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.