سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آذربایجان شرقی/

بازتاب جهانی جشنواره صدای عشایر زمینه ساز تسهیل صادرات صنایع دستی است

هنرمند برگزیده صنایع دستی آذربایجان شرقی در جشنواره ملی صدای عشایر، بازتاب جهانی برگزاری این جشنواره را زمینه ساز تسهیل صادرات محصولات صنایع دستی عشایری و بومی استانها دانست.


به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ،به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، رازمیک اردوخانیان افزود: در داخل کشور خودمان نیز برای بسیاری از مردم، تماشای چنین تنوع و زیبایی آداب و رسوم و صنایع دستی عشایر قابل تصور نبود.

وی با تاکید بر دستاوردهای مهم این جشنواره برای هنرمندان صنایع دستی و عشایر از طریق بازتاب‌های جهانی اش، اظهار امیدواری کرد: با برگزاری جشنواره‌ها و نمایشگاه‌هایی مشابه صدای عشایر در کشورهای بزرگ و مقصد محصولات صنایع دستی، می توان گستره اثرگذاری تولیدات زیبا، با کیفیت و متنوع اقوام و عشایر ایرانی را فراتر برد.

اردوخانیان یادآور شد: با برپایی چنین جشنواره‌هایی در سطح ملی و بین المللی، انواع اقوام با البسه، شیوه زندگی و آداب و رسوم متنوعشان به کشورهای مختلف نشان داده می شود.

این هنرمند برجسته نقره کار آذربایجان شرقی، نمایشگاه و جشنواره ملی صدای عشایر را بسیار عالی توصیف کرد و گفت: تنوع در رنگ محصولات صنایع دستی و البسه عشایر اقوام ایرانی، فضای شاد و نشاط آوری را بر جشنواره و محیط نمایشگاهی آن غالب کرده بود.

اردوخانیان با اشاره به کسب عنوان هنرمند نمونه صنایع دستی در این جشنواره، اظهارداشت: بنده این عنوان برگزیده را به مدیریت و کارکنان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی تقدیم می‌کنم که با مدیریت خوب و سازماندهی های عالی علاوه بر نمایش بسیار خوب توانمندی‌های عشایری استان، توانستند چندین رتبه برتر را نیز برای استان‌مان به ارمغان بیاورند.

وی همچنین با اشاره به مشکلات قانونی خروج محصولات صنایع دستی نقره به خارج از کشور برای شرکت در نمایشگاه‌های بین المللی، خواستار مساعدت دولت و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از طریق مذاکره با گمرک شد تا هنرمندان نقره کار تسهیلاتی بیش از مسافران عادی برای خروج و عرضه محصولاتشان در خارج از کشور داشته باشند.

یادآور می‌شود، رازمیک اردوخانیان هنرمند برجسته رشته نقره کاری بیش از 24 سال است که در این رشته فعالیت داشته و در نمایشگاه‌های صنایع دستی خارجی و داخلی متعددی نیز حضور یافته است.

گفتنی است، در جشنواره ملی صدای عشایر، 30 هنرمند صنایع دستی آذربایجان شرقی با ارائه آثاری در قالب 20 رشته، حضور یافته بودند، که آقای رازمیک اردوخانیان هنرمند رشته نقره کاری استان توانست عنوان هنرمند برگزیده و برتر را در این جشنواره به دست آورد.

منبع:خبرگزاری ایسنا
برچسب ها: آذربایجان ، عشایر ، صادرات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.