سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گران‌ترین و ارزان‌ترین گل‌ها

تهران، اصفهان، تبریز، مشهد و شیراز به ترتیب بیشترین مصرف گل در کشور را دارند.

به گزارش خبرنگار بازار باشگاه خبرنگاران، غلامرضا محمدولی عضو هیئت مدیره بازار گل و گیاه تهران با اعلام این مطلب درباره گل‌های محبوب پایتخت‌نشینان گفت: به ترتیب رز، لیلیوم و مریم پرطرفدارترین گل‌ها نزد شهروندان تهرانی هستند.

وی خاطرنشان کرد: این در حالی است که در بعضی از شهرستان‌های کشور اصلاً مکانی به‌عنوان گل‌فروشی وجود ندارد.

سرانه مصرف ماهانه گل در تهران یک شاخه برای هر نفر است

عضو هیئت مدیره بازار گل و گیاه تهران افزود: تهران، اصفهان، تبریز، مشهد و شیراز به ترتیب بیشترین مصرف گل در کشور را دارند که سرانه مصرف این محصول در تهران یک شاخه گل برای هر نفر در ماه است.

محمدولی درباره گران‌ترین و ارزان‌ترین گل‌های موجود در بازار ادامه داد: لیلیوم با شاخه‌ای 15 هزا تومان و رز به قیمت چهار تا چهارهزار و 500 تومان گران‌ترین و گل میخک با دسته‌ای دوهزار تومان به‌عنوان ارزان‌ترین گل‌های موجود در بازار به‌حساب می‌آیند که در خرده‌فروشی‌ها حدود 30 درصد به این قیمت اضافه می‌شود.

نیمی از گلهای تولیدی در کشور دور ریخته می شوند

این فعال بخش خصوصی تصریح کرد: به‌دلیل پرورش و مبارزه با آفات گل‌های تولیدی با بیماری یا آفت خاصی روبه‌رو نبوده‌اند و تنها عاملی که باعث از بین رفتن گل می‌شود، پلاسیده شدن آن است.

وی یادآور شد: در فصل تابستان 40 تا 50 درصد گل تولیدی در کشور دورریز می‌شود که این رقم در زمستان به 10 تا 15 درصد کاهش می‌یابد.

تعرفه گمرکی یک دلار برای هر شاخه گل

عضو هیئت مدیره بازار گل و گیاه تهران اظهار داشت: عمر گل‌های موجود در بازار تهران بین هفت تا 20 روز است که این مدت در فصل تابستان به نصف کاهش می‌یابد.

وی در پایان گفت: صادرات گل به کشورهای آذربایجان، افغانستان، تاجیکستان و قزاقستان و در مواردی هلند صورت می‌گیرد که به‌دلیل وضع عوارض یک دلار برای هر شاخه گل توسط گمرک آذربایجان صادرات آن به این کشور به شدت کاهش یافته است.
برچسب ها: گل ، مصرف ، گران ، ارزان ، رز ، قیمت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.