سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صبح امروز صورت گرفت

برگزاري مراسم افتتاحیه سمينار منطقه‌ای فرهنگ و جهاني‌ شدن در غياب مشايي

سمينار منطقه‌اي فرهنگ و جهاني‌شدن در آسيا با شعار همگرايي منطقه‌اي در سايه احترام به تنوع فرهنگي راهي به سوي همگرايي جهاني در تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران، سمينار 2 روزه منطقه‌اي "فرهنگ و جهاني شدن در آسيا" صبح امروز با حضور سفراي کشورهاي خارجي در هتل هماي تهران افتتاح شد.

در اين سمينار از بین اعضای و نمایندگان کشورهای شرکت‌کننده، گزارشگر و افراد دبيرخانه تدوين پيش‌نويس، تعيين شدند که از اين پس اين افراد نشست‌هاي عمومي را دنبال و گزارش‌هاي نشست‌ها را تدوين و به کشورهاي عضو ارائه کنند.

يکي از اهداف برگزاري "سمينار منطقه‌اي و جهاني شدن در آسيا" در تهران انتقال تجارب موفق کشورهاي عضو اين نشست بین یکدیگر اعلام شده است.

در نشست امروز گزارش‌هاي کشورهاي سريلانکا، تايلند، بنگلادش، فيليپين و عمان به عنوان نمايندگان اين نشست خوانده شد.

گزارش‌هاي تخصصي مربوط به تجارب منطقه‌اي موفق اعضاي اين نشست که شامل گزارش‌هاي مجمع مجالس آسيايي، گزارش ACD، گزارش منطقه‌اي اتحاديه کشورهاي حاشيه اقيانوس هند با موضوع همکاري‌هاي علمي و فناوري ، گزارش مرکز منطقه‌اي ميراث ناملموس آسياي غربي و مرکزي، گزارش منطقه‌اي اتحاديه دانشگاه‌هاي آسيا و اقيانوسيه از سوي نمايندگان اعلام شد.

سمينار منطقه‌اي فرهنگ و جهاني شدن در آسيا همايشي دو روزه در تهران طی امروز و فردا در هتل همای تهران در حال برگزاري است.ژ

اسفنديار رحيم مشايي به عنوان دبير شوراي عالي مرکز مطالعات جهاني شدن و حسینی وزیر فرهنگ از مقامات ايراني دعوت شده به اين سمينار بودند که هیچدام در اين مراسم حضور نیافتند.
انتهاي پيام/
برچسب ها: سمینار ، آسیا ، تهران
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.