سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری:

دستیابی به انرژی های غیر فسیلی برای توسعه اقتصادی کشور اهمیت دارد

راه اندازی 7 آزمایشگاه پیل سوختی هزینه ای بالغ بر يك میلیارد و 200 میلیونی را در برداشته و هم اکنون دستیابی به انرژی های غیر فسیلی برای توسعه اقتصادی کشور اهمیت دارد.

نسرین سلطانخواه، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفتگو با خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران گفت: دلیل حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از آزمایشگاه پیل سوختی به دلیل این است که در سال 86 صنعت راهبردی کشور در  حوزه پیل سوختی مصوب شده و سیاست کشور در راستای سند چشم انداز 1404 و قرار گرفتن ایران در جایگاه توسعه اقتصادی و دستیابی به انرژی هایی غیر از انرژی های فسیلی برای توسعه اقتصادی مورد اهمیت واقع شده است.

وی افزود: در سند انرژی های تجدید پذیر پیل سوختی در کنار سایر انرژی های تجدید پذیر، خورشیدی، بادی و زیست توده قرار می گیرد و برای دستیابی به دانش اقتصاد، از پیل سوختی و کاربردی کردن آن لازم است که این دانش در آزمایشگاههای تحقیقاتی کشور راه اندازی شود.

بنابراین ستاد توسعه انرژی های نو معاونت علمی و فناری ریاست جمهوری ایجاد این آزمایشگاه را در دستور کار قرار داد.

سلطانخواه تصریح کرد: در سال گذشته محققان کشور توانستند موفق به ساخت پیل سوختی 10 کیلو واتی و 5 کیلوواتی و دستیابی به دانش و فناوری اجزا آن دست پیدا کنند چنانچه ساخت پیل سوختی 32 کیلو واتی در دستور کار قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: راه اندازی این 7 آزمایشگاه پیل سوختی هزینه ای بالغ بر يك میلیارد و 200 میلیون تومان در برداشته است./ح

برچسب ها: انرژی ، غیرفسیل ، اقتصاد ، سوخت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.