سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بندرعباس /

راه اندازي واحد هاي تصفيه گاز با آمين و بازيافت گوگرد در شركت پالايش نفت بندرعباس

مديرعامل شركت پالايش نفت بندرعباس گفت: تعميرات اساسي واحد تصفيه گاز با آمين (78) و واحدSRP ( بازيافت گوگرد ) به پايان رسيد و مجدداً راه اندازي و در مدار تولید قرار گرفت.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بندرعباس افزود : برای انجام اين تعميرات بالغ بر 60 هزار نفر ساعت كار انجام شده است.

وی تصریح کرد: پس از چهار سال فعاليت شبانه روزي واحد تصفيه گاز با آمين و واحد SRP، برای افزايش راندمان و عملكرد دستگاهها و تجهيزات مربوطه عمليات تعميرات اساسي آن با كيفيت مطلوب انجام شد.

مديرعامل شركت پالايش نفت بندرعباس از عمده كارهاي مهمي كه در زمان تعميرات اساسي انجام گرفت را بازكردن تمام ظروف ، برجها ، راكتورها ، مبدلهاي حرارتي ، كولرها ، فن هاي هوايي ،تلمبه‌ها ،كمپرسورها و تمام تجهيزات برقي و ابزار دقيق و ماشينري طبق برنامه بازرسي و نظر بهره‌بردار عنوان کرد.

وظيفه واحد 78 تصفيه گاز با آمين ، جدا سازي گازهاي هيدروژن سولفوره (H2S) از گازهاي ترش واحدهاي عملياتي با استفاده از محلول شيميايي دي اتانول آمين (DEA) است كه گاز H2S آن جدا شده و برای بازيافت گوگرد آن به واحد گوگرد سازي (SRP) ارسال مي شود و گاز تصفيه شده آن با توجه به نياز عملياتي به واحد سوخت پالايشگاه يا واحد هيدروژن تزريق می شود .

 وظيفه واحد SRP بازيافت گوگرد از گازهاي اسيدي حاصل از واحدهاي تصفيه گاز با آمين و تصفيه آب ترش بوده و هدف مهمتر آن جلوگيري از آلودگي و انتشار گازهاي اسيدي در محيط زيست است كه ظرفيت طراحي آن روزانه 130 تن گوگرد است./ب

برچسب ها: پالایشگاه ، گوگرد ، نفت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.