سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم تحقیقات و فناوری :

دانشگاه علامه طباطبايي در زمينه علوم انساني در خاورميانه مورد توجه است

دانشجویان در حال حاضر مطالبات نظام جمهوری و مقام معظم رهبری را در زمینه توسعه سیاسی ، عدالت سازندگی که دریایی از تجربه است را به کشورهای دیگر ارائه می دهند .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران حاضر در محل، دکتر غلامرضا خواجه سروی در اولين همايش مردم سالار ديني و بيداري اسلامي با بيان اين مطلب گفت: بعد از شروع بیداری اسلامی و مردم سالاری دینی که در کشور ما به عنوان مسئله مهم از سوی جمهوری اسلامی تلقی شد این پدیده مهم را در بر داشت که انقلاب اسلامی سرچشمه و پرچمدار منافع جمهوری اسلامی است.

وی گفت: بیداری اسلامی پدیده ای که یک طرف دنیای غرب و طرف دیگر مقام معظم رهبری پرچمدار آن است و تجربیات سیاسی کشور را در اختیار دانشگاهیان قرار داده و دانشجویان تدوین می کنند و به دیگر کشورهای جهان منتقل می کنند .

وی اظهار داشت: بعد از فرمایش مقام معظم رهبری  دانشگاه علامه طباطبایی و دانشجويان آن در زمینه علوم انسانی که در خاور میانه مورد توجه کشورهای اسلامی قرار گرفته است به فرمایش ايشان لبیک گفته و فرامینشان را به کار گرفته اند .

خواجه سروی با بیان این که بیداری اسلامی و مردم سالاری شروع تجربه ای است که دانشگاهیان دیگر هم در پی خواهند گرفت گفت: دانشگاهیان با محوریت ولایت فقیه تجربه خود را تثبیت و پشت سر می گذارند و هیچ کس در مورد آن تردید ندارد.

وی اذعان داشت: در مجامع دانشجویی در حال حاضر مطالبات نظام جمهوری اسلامی و مقام معظم رهبری در زمینه اصلاح قانون اساسی ، گفتمان های مختلف در عرصه سیاست و دوره دفاع مقدس، توسعه سیاسی ، عدالت سازندگی که دریایی از تجربه است را دریافت کرده و این تجربه گران بها را باید در اختیار دیگر کشور ها قرار داد.

خواجه سروی در پايان افزود: حوزه های کاری ما که دانشگاه است در سال های اوایل انقلاب تعداد دانشجویان به 200 هزار نفر هم نمی رسید اما حالا تعداد دانشجویان به 4 میلیون نفر می رسد که با پیشرفت هایی که کشورمان داشته به اوج قله افتخار نزدیک شده است.
محورهای برگزاری این همایش الگوهای مردم سالاری دینی در نگاه مذاهب اسلامی ، (تشییع و تسنن) ظرفیت سنجی الگودهی مردم سالاری دینی در ایران و کشور مسلمان منطقه، ساختار های سیاسی و حقوقی ،معرف مدل مردم سالاری دینی در ایران بوده است .

اضافه مي شود: 140 مقاله با محورهاي الگوهای مردم سالاری دینی در نگاه مذاهب اسلامی ، (تشییع و تسنن) ظرفیت سنجی الگودهی مردم سالاری دینی در ایران و کشور مسلمان منطقه، ساختار های سیاسی و حقوقی ،معرف مدل مردم سالاری دینی در ایران ارسال شده است که  تعدادی مقاله ی برگزیده در این همایش ارائه می شود.

 

برچسب ها: بیسبسیب ، یس ، ب ، سی ، ب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.