سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تحریم‌های يکجانبه آمریکا علیه ایران و تبعات ضدانساني آنها

"فرانکلین لمب" در مقاله ای تحت عنوان "مقامات آمریکائی مردم ایران را هدف قرار داده است" به تحریم های يکجانبه آمریکا علیه ایران و تبعات ضدانساني آنها اشاره کرده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از اوراسیا ریویو، می توان یکایک جنایات آمریکا علیه ایرانیان را برشمرد، همانگونه که "جو بایدن" معاون رئیس جمهور آمریکا و "هیلاری کلینتون" وزیر امور خارجه بتازگی کنار رفته آمریکا هفته گذشته به آن اذعان نمودند. 

هر دوی این مقامات آمریکائی، در مورد روابط آمریکا با جمهوری اسلامی ایران بحث نموده اند در مقابل آنان علنا از اعمال تحریم علیه ملت ایران و سوریه با جهت گیری های سیاسی حمایت کرده اند و آن را "جنگ نرم" خوانده اند، جنگی که علیه 80 میلیون نفر ایرانی و 23 میلیون شهروند سوری آغاز کرده اند تا از طریق آن به گمان خود باعث تغییر حکومت در این دو کشور شوند. 

این سخن بدان معناست که آمریکا خواهان ایجاد اغتشاش در ایران است. یک مجری تلویزیونی از یکی از شبکه های اتریشی در مصاحبه ای با هیلاری کلینتون در تاریخ 31 ژانویه سال گذشته میلادی از او پرسید "در صورتیکه مشکل شما با حکومت ایران است، چرا تحریم هایی را وضع کرده اید که باعث لطمه زدن به مردم ایران می شود؟ امروز امکان دسترسی مردم به دارو دشوار شده است. پس انسانیت کجا رفته ؟" کلینتون در پاسخ به پرسش این مجری تلویزیونی مدعی شد که "تحریم های ما در مورد دارو و غذا نبوده است" مشخص است که این نظر کلینتون کاملا مهمل است چرا که تازه ترين گزارش حاکي از کاهش 50 درصدي صادرات دارو به ايران است. 

اما واقعیت آنست که تحریم ها علیه مردم ایران از سوی کلینتون، کل کابینه اوباما و با هماهنگی و برنامه ریزی متخصصان اقتصادی در مرکز "کنترل دارایی مالی" آمریکا انجام شده است. این مرکز 200 سال است که به تحریم سایر کشورها ادامه می دهد و امروز نیز هدفش اعمال فشار بر مردم ایران و تلاش در جهت ضربه زدن به ایران است. ماموران این اداره دائما در حال مشاوره و رفت و آمد با مقامات وابسته به لابی رژیم صهیونیستی در آمریکا (آیپک) و مقامات خوادار آن رژیم و اعضای کنگره هستند و از آنان نیز مشاوره می گیرند. 

این اداره در نوامبر سال 1979 نیز در آستانه پیروزی انقلاب اسلامی ایران به دستور "جیمی کارتر" دستور جمهور آمریکا در حدود 12 میلیارد دلار از اموال ایرانیان را در آمریکا مصادره نمود که از جمله آن می توان به سپرده های بانکی ایرانیان اشاره کرد. در اقدامی مشابه دولت آمریکا در سال 2004 نیز تمامی اموال دولت سوریه را ضبط نمود و واردات نفت تولیدی از سوریه به آمریکا را ممنوع اعلام نمود. 

در واقع دولت آمریکا با چنین سیاستی مردمان بیگناه این کشورها را هدف تهاجم خود قرار می دهد.از جمله دیگر تحریم های ظالمانه آمریکا علیه ایران در هفته گذشته تحریم ضد ایرانی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و ایجاد ممنوعیت برای پخش برنامه های خارجی شبکه "پرس تی وی" از سوی دولت آمریکا بود. آمریکا با چنین تحریم ها نشان داده که مستقیما مردم ایران را هدف حملات خود قرار داده است. همچنین شرکت های ارائه کننده خدمات الکترونیکی و اینترنتی را نیز مشمول تحریم های جدید خود قرار داده است.  

دولت آمریکا و وزارت خزانه داری آن کشور با همکاری 16 نهاد اطلاعاتی و امنیتی دیگر و در همکاری با جامعه اطلاعاتی سازمان ملل متحد این اقدامات را انجام می دهند. آنان هم بر مردم ایران و هم مردم سوریه فشار وارد می سازند و بطور موازی به رژیم صهیونیستی نیز چراغ سبز نشان داده اند که حملات سایبری و ترور دانشمندان هسته ای را عملی نماید. 

تنها چند روز پس از اعتراف کلینتون به هدف قرار دادن مردم ایران از طریق تحریم های ضد ایرانی بود که بایدن مدعی شد خواهان و آماده مذاکره مستقیم با ایران است که خود نشان می دهد آنان از طریق اعمال فشار بر ایران خواهان واداشتن آن کشور به تسلیم بوده اند. تحریم های آمریکا علیه مردم ایران و سوریه ناقض تمامی قوانین و معیارهای بین المللی است.

پروتکل الحاقی سال 1977 به کنوانسیون ژنو مصوب سال 1949 هرگونه اعمال فشار بر مردم عادی با هدف تجاوز به بقا و حیات آنان را ممنوع ساخته است که از جمله آن محدود ساختن دسترسی مردم به "اقلام غذایی و دارویی" قدغن اعلام شده است. همچنین در اصل 23 کنوانسیون چهارگانه ژنو و اصل 70 پروتکل الحاقی نیز بر این مسئله تاکید شده است در حالیکه دولت آمریکا با اعمال تحریم هیا ضد انسانی خود ناقض تمامی پروتکل های بین المللی بوده است. در نتیجه می توان گفت که تحریم های آمریکا ضد انسانی و ضد اخلاقی هستند. 


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.