سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

امروزه جرایم سایبری در حال هدفمند شدن است

عضو انجمن الکترونیک ایران اظهار کرد: امروزه جرایم سایبری در حال هدفمند شدن است.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، نوید کمالی در میزگرد " بررسی علل گرایش به جرایم سایبری و راه‌های پیشگیری از آن "با اشاره به روند رو به گسترش استفاده از رایانه در کشور، ساماندهی و فرهنگ‌سازی در خصوص استفاده از این فناوری را یکی از راه‌های کاهش جرایم سایبری دانست.

کمالی با بیان اینکه در خارج از کشور گروه‌هایی با نام "هکرهای استخدامی" فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: این گروه‌ها در ازای دریافت مبلغی، اقدام به هک کردن اطلاعات شخصی افراد می‌کنند.

وی وجود سایت‌های مختص فروش ویروس را یکی دیگر از جرایم حوزه سایبری برشمرد و افزود: از زمان آغاز به کار پلیس فتا، شاهد ساماندهی حوزه سایبری هستیم با این حال هنوز ضرورت کنترل شدیدتر در حوزه جرایم سایبری احساس می‌شود.

 

این پژوهشگر و محقق حوزه فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه جامعه به سمتی پیش می‌رود که تلفن‌های همراه نقش اساسی در زندگی مردم ایفا می‌کنند، بر اهمیت آگاهی افراد از ایمنی این وسیله ارتباطی تاکید کرد.

وی ادامه داد: متاسفانه حدود 40 درصد کاربران تلفن همراه از ضرورت امنیت تلفن همراه آگاهی ندارند و نمی‌دانند که این وسیله ارتباطی نیز به آنتی‌ویروس نیاز دارد.

 

عضو انجمن الکترونیک ایران با اشاره به افزایش روزافزون ضریب نفوذ فناوری در خانواده‌های ایرانی، تصریح کرد: طبق آمار جهانی، 42 میلیون نفر کاربر اینترنتی در کشور وجود دارند./س

 


برچسب ها: هدفمن ، شدن ، جرائم ، سایبری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.