سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آنچه در مورد پاپ بنديكت شانزدهم نمي دانيد + تصاوير

"پاپ بنديكت شانزدهم" رهبر كاتوليك هاي جهان روز گذشته از مقام خود استعفا داد امري كه از 600 سال پيش تاكنون در تاريخ واتيكان بي سابقه محسوب شده است. زندگي پاپ بنديكت شانزدهم با حواشي جالبي همراه بوده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از راشا تودي، پاپ بندیکت شانزدهم یا همان کاردینال "جوزف راتزینگر" پیشین علاوه بر آنكه رهبر معنوي كاتوليك هاي جهان محسوب مي شد در جواني نيز عضو شاخه جوانان حزب نازي بوده است. در مورد زندگي وي مسائلي مطرح بوده است. براي مثال مي توان به خشم صهيونيست ها از وي در سال 2009 ميلادي اشاره كرد زماني كه اسقف "ريچارد ويليامسون" افسانه هولوكاست را رد كرد و پاپ هيچ گونه موضع گيري رسمي اي در اين مورد ابراز نداشت. 


روابط پاپ پس از اظهارنظر هاي توهين آميزش در مورد پيامبر اكرم (ص) نيز باعث كدورت موقت روابط ميان مسلمين و مسيحيان شد كه وي پس از آن عذرخواهي نمود و اظهار داشت كه اين اظهارنظر صرفا نقل قولي از امپراتور بيزانس در قرن چهاردهم ميلادي بوده است.  

در سال 2012، نيز سايت افشاگر "ويكي ليكس" اسنادي را منتشر نمود كه نشان مي داد در داخل واتيكان ميان گروههاي مختلف و رقيب فساد و فتنه هاي و اختلافات بسياري وجود دارد. در اين ميان اما اتهامي متوجه پاپ نشد و وي نيز صرفا سعي كرد تا مقام ناظر بي طرف را حفظ نمايد. از سوي ديگر پاپ بنديكت شانزدهم سعي نمود تا از خود چهره اي "روشنفكرتر" از پاپ هاي پيشين به نمايش بگذارد و براي مثال از پوشيدن لباس بابانوئل ابايي نداشت. 

در مقايسه با پاپ هاي ديگر، وي علاقه اي زيادي به استفاده از لباس هاي رنگي و با رنگ هاي روشن داشت. شايعاتي نيز مطرح شده بود كفش هاي پاپ را مارك معروف "پرادا" طراحي نموده است كه واتيكان آن را شديدا تكذيب كرد و اين در حالي بود كه پاپ روابط شخصي نزديكي با طراح پرادا داشته است. 


پاپ همچنين در سال 2010 ميزبان جشني بود كه در آن افرادي به عمليات آكروباتيك پرداختند و اين جزو نادر مراسم اين چنيني بود كه در واتيكان برگزار شده بود. 

همچنين پاپ بنديكت شانزدهم در شبكه اجتماعي "توئيتر" نيز داراي صفحه اي شخصي است. 


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.