سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ضعف مهارت‌های زوجین، یکی از دلایل مهم طلاق

یک مشاور خانواده گفت: یکی از دلایل مهم طلاق ضعف مهارت‌های زوجین در ایجاد روابط است.


به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران
،دکتر ایرج وثوق ، ضمن بیان اینکه عوامل متعددی در بروز طلاق نقش دارند، گفت: یکی از مهم‌ترین علل طلاق عدم مهارت کافی در روابط زوجین است.

وی در خصوص عوامل اصلی طلاق گفت: علل اصلی طلاق، مشکلات روحی شدید که زندگی را تحت تاثیر قرار می‌دهد و ساختار زندگی را به هم می‌زند و باعث ایجاد تصمیم‌های نادرست در زندگی می‌شود و بیماری‌های روانی مانند جنون که عواملی نظیر ادراک، احساسات را تحت تاثیر قرار می‌دهد، است که این افراد فقط باید تحت نظر روان پزشک درمان شوند.

وثوق با اشره به اینکه از عوامل دیگر طلاق مربوط به نوع تفکر و اندیشه یک فرد است، گفت: برخی ویژگی‌ها مانند حساسیت و سواس فکری که مصادیق جنون نیستند اما جز بیماری‌های اثر گذار هستند و همچنین افرادی که نوسان در خلق دارند به بی ثباتی یک زندگی کمک می‌کنند.

وی درباره شیوه‌های برخورد با این مسائل، که تحت تاثیر عوامل محیطی است، اظهار کرد: برخی از رفتارهای افراد اکتسابی است مانند خشم زیاد، فریاد زدن و دعوا کردن که افراد این‌ رفتارها را آموزش دیده و یاد گرفته‌اند که باید این رفتارها توسط آموزش مهارت‌ها در زندگی اصلاح شوند.

وثوق ضمن تاکید بر آموزش مهارت‌های زندگی گفت: سازمان جهانی بهداشت ده عامل اصلی مهارت‌های زند گی را برای یک زوج بیان کرده است که این عوامل شامل خودشناسی، همدلی، ارتباط موثر، ارتباط بین فردی، تفکر خلاق، تفکر نقاد، حل مساله، تصمیم‌گیری، کنترل خشم و مدیریت کردن استرس است.

این روان‌پزشک علل جسمی را از عوامل دیگر بروز طلاق دانست و گفت: علل جسمی شامل بیماری‌های مزمن پوستی یا خونی یا تومورها و یا بیماری هایی مانند واریکوسل، که بر روی باروری افراد اثر می‌گذارد از دیگر عوامل بروز طلاق هستند، همچنین بیماری‌هایی مانند دیابت، بیماری عروقی که باعث بروز مشکلات جنسی می‌شود یا نقص عضو و به عبارت دیگر بدشکلی در اندام هم از دیگر عوامل دیگر به‌شمار می‌آید.

وی درباره علل اجتماعی بروز طلاق گفت: نقش خانواده‌ها و مداخلات غلط خانواده‌ها هم از جمله این عوامل مهم در جدایی زوجین است، همچنین از دیگر عوامل اجتماعی بروز طلاق بیکاری یا نداشتن حمایت اجتماعی قوی مانند کمک خانواده برای پیدا کردن شغل است.

وثوق خاطر نشان کرد: عوامل معنوی مانند ضعف ایمان، تنوع طلبی، عدم کنترل غریزه جنسی و مدیریت نکردن غریزه جنسی می‌تواند در بروز طلاق موثر باشد

منبع: خبرگزاری ایسنا
برچسب ها: مهارت ، زوج ، طلاق
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.