سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مقابله با حملات سايبري، در دستور کار اوباما

يكي از مقامات نزديك به كاخ سفيد به خبرگزاري "رويترز" خبر داده كه با احتمال زياد "باراك اوباما" رئيس جمهوري آمريكا دستور جديدي را براي ارتقاي امنيت دفاعي دولت آمريكا در مقابل حملات سايبري صادر خواهد نمود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از رويترز، صدور چنين فرماني از جانب اوباما به اين دليل طول كشيده است كه كنگره آمريكا سال گذشته تصويب چنين قانوني را رد كرد.

اين قانون بيشتر در مورد تاسيسات زيربنايي و صنعتي مورد حمله قرار گرفته از سوي هكرهاي سايبري بوده است.

در ماههاي اخير دولت آمريكا از افزايش اين حملات ابراز نگراني كرده است.

گمانه زني هاي انجام شده بر اين پايه است كه اوباما احتمالا در سخنراني امروز در كنگره در اين مورد نيز بحث نمايد.

رئيس جمهور آمريکا  امروز در سخنراني سالانه  اش در کنگره گزارشي از وضع کشور ارائه خواهد کرد.

توماس مان تحليلگر سياسي ارشد در موسسه بروکينگز، گفت: اوباما در سخنراني سالانه اش تلاش خواهد کرد تا اذهان عمومي را به سوي خود جلب کند؛ از اين رو درباره اهميت دولت در کمک به رشد اقتصادي و ايجاد فرصت هاي شغلي جديد سخن خواهد گفت.

اگرچه موضوع سياست خارجي موضوع مهم نگراني آمريکايي ها نيست اما باراک اوباما در سخنراني اقتصادي آتي اش درباره سلاح صحبت خواهد کرد.

توماس مان تحليلگر سياسي موسسه بروکينگز معتقد است: جنگ افغانستان طولاني ترين جنگ در تاريخ آمريکا است و پيروزي قاطعي در آن مشاهده نشده است. من معتقدم اوباما در سخنراني خود درباره چالش هاي جديدي که ما با آنها روبرو هستيم سخن خواهد گفت. در اين صورت اوباما راهکارها و مفاهيم جديدي را  براي دفاع از ما و منافع ما در جهان مطرح خواهد کرد.

برچسب ها: سایبری ، حمله ، آمریکا ، اوباما
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.