سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون پژوهشی و فناوری وزیر علوم تحقیقات؛

62 طرح به 38 طرح کلان ملی اضافه شد/تصویب کلیات و جزئیات طرح موتور موشک های حامل ماهواره ای

هم اکنون با اضافه شدن 62 طرح جمع طرح های کلان ملی به 100 طرح رسیده است که حمایت های مالی و معنوی نیز از این طرح ها صورت می گیرد.

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران ؛محمد مهدی نژاد نوری معاون پژوهشی وزیر علوم تحقیقات و فناوری عصر امروز طی سخنرانی در سالن همایش های وزارت علوم گفت: در دوازدهمین جلسه شورای عالی عتف که صبح امروز با حضور ريیس شورا دکتر دانشجو و اکثریت رؤسای این شورا برگزار شد، به ذکر گزارشی در خصوص دوازدهمین جلسه شورای عالی علوم تحقیقات و فناوری پرداخته شد.
 
وی افزود :در این جلسه به ارائه گزارشی در خصوص برخی طرح های صنعت ملی که در قالب 38 طرح کلان ملی است پرداخت شده است که بنابر اهمیت این طرح ها نباشد که هدفمند نمودن پژوهش های دانشگاهی و تقویت ارتباط دانشگاه و صنعت هرچه بهتر رقم بخورد البته هرچند در راستای این طرح های کلان ملی چالش ها و مشکلات و البته تحریم هایی که امروز در مباحث اقتصادی کشور است رخ داده اما مبنای اصلی آن ایجاد یک تحول عظیم در حوزه پژوهش های کاربردی است.
 
مهدی نژاد نوری تصریح کرد: طرح هواپیمای جت 100 تا 150 نفره یکی از طرح های مهم این 38 طرح به شمار می رود که نوع مشخصات بال و موتور این هواپیما مشخص شده و تمام فعالیت های آن به خوبی شکل گرفته است.
 
وی به دومین گزارش از این 38 طرح اشاره کرد و گفت: دومین گزارش، گزارش خودروی ملی است که هم اکنون تیم های آن شکل گرفته و مشخصات خودرو به صورت یک ماکت اولیه ساخته شده است چنانچه در خصوص منابع مالی این طرح های کلان نیز دولت ردیف مستقل بودجه از سایر مکانیزم ها در نظر گرفته است.
 
مهدی نژاد نوری تصریح کرد: با توجه به اهمیت این 38 طرک کلان ملی ما شاهد افزایش 100 طرح کلان ملی هستیم که البته حمایت های معنوی و مالی نیز برای این طرح ها از طرف شورای عالی عتف، وزارت علوم و مجلس در نظر گرفته شده است.
 
مهدی نژاد نوری از تصویب و اضافه شدن 2 طرح کلان ملی جدید در کمیسیون دائمی خبر داد و گفت: طرح موتورهای موشک های حامل ماهواره با همکاری و دانشگاه های شریف، امیرکبیر، تبریز و مشهد تصویب شده که با توجه به این طرح ما می توانیم توان ماهواره در زمین آهنگ را تشکیل دهیم.
 
وی خاطرنشان کرد: همچنین دومین طرح در حوزه علوم انسانی است چنانچه پروژه نظام حکومتی الگو در هفته پژوهشی سال 89 رونمایی شد و براساس تجربیان نظام جمهوری اسلامی ایران نظریه و الگوهای آن ارائه شده و هم اکنون کلیات این طرح تصویب شده اما هنوز بررسی در خصوص جزئیات ادامه دارد، البته این طرح نیز با همکاری دانشگاه های دفاع ملی، علامه، تهران، مدرس، شهید بهشتی و جامعه المصطفی العالمیه و دانشگاه امام صادق (ع) در حال انجام است./ع2
برچسب ها: کلان ، موتور ، موشک ، ماهواره
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.