سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

2013 "سالي سياه" براي آمريکايي‌ها

50 درصد نیز معتقدند که روزهای خوب آمریکا دیگر برنمی گردد. درهر صورت همه می دانندکه دارائی های آمریکا که با قرض بوجود آمده است دیگر سرابی بیش نیست. زمانی که حباب بدهی ها ی فعلی بترکد فاجعه اقتصادی حتمی خواهد بود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ، بهتر است خودتان را آماده کنید چون در افق همه نشانه های فاجعه اقتصادی پدیدار است . در سه ماهه آخر سال 2012 بود که دیگر اقتصاد آمریکا وارد محدوده رشد منفی شد . در طی سه سال گذشته این اولین بار بود که چنین اتفاقی افتاد . با کم شدن تولیدات صنعتی این اعتماد مصرف کننده های آمریکائی بود که از بین رفت . هم اکنون فضای اقتصادی آمریکا بسیار بدبینانه است . آمریکائی ها در حال بیرون کشیدن پول های خود از بانکها و خرید فلزات گرانبها هستند.
دراین میان به نظر می رسد که سیاستمداران ما دچار نوعی غافلگیری و گیجی شده اند . مثلاً هری رید رئیس اکثریت سنا می گوید که ما هم اکنون در مرحله بهبود اقتصادی هستیم . دیگر دمکرات ها هم می گویند که شاخص تولید ناخالص می در تاریخ آمریکا هرگز به این خوبی نبوده است . فدرال رزرو نیز گفته است که به دلیل جواب دادن کارهایی که دراین مدت انجام داده ، می خواهد آنها را همچنان ادامه دهد .

ما کاری به بازی آنها با اعداد و کلمات نداریم . چون آنها می خواهند همه چیز را خوب و رو به جلو جلوه دهند . 

آیا با چهار سال چاپ پول بی پشتوانه ، چهار سال نرخ سود پائین ، و چهارسال خرج کردن بی رویه دلار امیدی به زنده ماندن این اقتصاد بیمار وجود دارد ؟ قطعاً در پایان سال جاری ، دولت فدرال اعتراف می کند که ما در یک بحران اقتصادی قرار داریم . در حالیکه همه می دانیم که همین الان هم ما دراین بحران هستیم . اگر آنها از مشاوران صادق و راستگو استفاده می کردند این مطلب را زودتر می فهمیدند. 

درهر صورت همه می دانندکه دارائی های آمریکا که با قرض بوجود آمده است دیگر سرابی بیش نیست . زمانی که حباب بدهی ها ی فعلی بترکد فاجعه اقتصادی حتمی خواهد بود .

امیدواری به شرایط فعلی دیری نخواهد پائید. بعید است مردم بتوانند مشکلات اقتصادی سال های 2008 و 2009 را بار دیگر تحمل کنند . 

بعنوان یک آمریکائی باید امیدوار بود که سال 2013 سال صلح و ثروت باشد اما شواهد نشان می دهد که شرایط اقتصادی بدترخواهد شد.

وقتی رشد اقتصادی آمریکا در سه ماهه آخر سال 2012 ، یکدهم درصد اعلام شد ، همه تعجب کردند . این اولین آماری بودکه مقامات رسمی در سه سال اخیر منتشر کرده اند . اما واقعیت این است که آنها همیشه اعداد را بهتر از آن چیزی که واقعاً هست می گویند و آنها را دستکاری می کنند . 

البته براساس نظر جان ویلیامز در سایت shadow state از سال 2005 همیشه رشد تولید ناخالص ملی آمریکا منفی بوده است .

در تمام طول سال 2012 رشد اقتصادی آمریکا فقط 5/1 درصد بوده است . براین اساس هر زمان که رشد اقتصادی آمریکا به زیر 2 درصد رسیده است ، وارد بحران شده ایم .

هم اکنون میزان اعتماد مشتریان ، به پائین ترین حد خود در طول یک سال گذشته رسیده است .

در هفته آخر ژانویه ، میزان بیکاری 360 هزار مورد عنوان شد که انتظار می رود این رقم در طی هفته های آتی به هفته ای 400 هزار نفر برسد.

درهفته اول ژانویه مردم 114 میلیارد دلار از سپرده های خود را از بانک ها بیرون کشیده اند . از سال 2001 این رقم سابقه نداشته است .

معادن آمریکا فقط در طول ژانویه به اندازه کل سال 2000 نقره فروخته اند .

شرق آمریکا به شدت با تعطیلی صنایع خود درگیراست . رتبه اقتصادی صنایع آمریکا در نوامبر 9 و دردسامبر 5 بوده و انتظار می رود که به 12- برسد.

33 درصد از وام های دانشجویی حداقل 90 روز به عقب افتاده است . این رقم درسال 2000 ، 24 درصد بوده است .
TIME اعلام کرد که قرار است صدها نفر را اخراج کند.

Block buster نیز اعلام کرده است که قصد دارد 3 هزار شغل خود را تعدیل کند .

شرکت اسباب بازی سازی Hasbro اعلام کرده که 10 درصد از شغل های خود را کم می کند .

برطبق نظرسنجی موسسه معتبر pew از هر 7 آمریکائی یکی ، همزمان پدرومادر و فرزندان خود را پشتبیانی مالی می کند .

برطبق نظرسنجی موسسه گالوپ 65 درصد از مردم آمریکا معتقدند سال 2013 سال سختی خواهد بود .50 درصد نیز معتقدند که روزهای خوب آمریکا دیگر برنمی گردد.

بازهم  براساس نظر سنجی موسسه گالوپ آمریکائی ها آنقدر به آینده نا امیدند که در طول تاریخ نظرسنجی های گالوپ بی سابقه بوده است . 

خب حالا اوباما برای این همه مشکل چه کرده است ؟ هیچ شورای کار  ورقابت را تعطیل کرده است . حتماً فکر کرده که دیگر نیازی به این شورانیست.

متاسفانه هر دو حزب با هم و دریک مسیر به سمت نابودی اقتصادآمریکا پیش می روند.

برچسب ها: سال ، آمریکا ، اقتصاد ، سخت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.