سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رییس دانشگاه صنعتی شریف عنوان کرد:

کنگره موبایل ایران زمینه ساز ایجاد دانشكده تلفن همراه

توجه به قابليت ها و توانمندي هاي موجود در حوزه تلفن همراه برگزاري کنگره موبایل مي تواند پتانسيل كشور را در اين عرصه نشان دهد و در كنار آن سهم دانشگاه در فرهنگ سازي در اين حوزه نمايان شود .

به گزارش خبرنگار اورژانس it باشگاه خبرنگاران دکتر رضا روستا آزاد در نشست خبری کنگره موبایل ایران که امروز در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد؛ با اشاره به اينكه بحث تبادل ، انتقال و پردازش اطلاعات امروزه جايگاه ويژه اي دارد ، اظهار داشت: براساس برنامه چشم انداز 20 ساله کشور، حركت مستند و دانش بنيان در اين فرايند بسيار مهم است .
 
وی با اشاره به اينكه هر ساله شاهد برگزاري نمايشگاه الكامپ و تله كام هستيم ، اما جاي موبايل به صورت ويژه در سال هاي گذشته خالي بوده است ، گفت : خوشحاليم دانشگاه با توجه به رسالت و مأموريت خود در اين موضوع مهم وارد شده و با همراهي اپراتورهاي تلفن همراه و ساير شركت هاي وابسته در اين حوزه ، اقداماتي را در خصوص برگزاري اين كنگره در دستور كار خود قرار داده است .
 
وي با اشاره به اين كه از دو دوره گذشته همايش خدمات ارزش افزوده برگزار شده و نتايج خوبي را به همراه داشته ، ادامه داد : توفيق در اين اقدام سبب شده كه در سال جاري اين همايش ها تبديل به يك كنگره شده است .
 
رئيس دانشگاه صنعتي شريف با بيان اين كه 4 همايش تخصصي در حوزه تلفن همراه در روز نخست اين كنگره برگزار مي شود ، تصريح كرد : جا به جا شدن محل كنگره موبايل از سالن صدا و سيما به محل نمايشگاه هاي بين المللي بيان گر اين مطلب است كه امسال وسعت بيشتري در اختيار اين كنگره قرار گرفته است .
 
وي با تأكيد بر اينكه حمايت مطبوعات و پوشش خبري آنان بسيار مهم است ، افزود : از آنجا كه اين رويداد در سطح ملي برگزار مي شود در نتيجه همكاري مطبوعات و رسانه ها در اين راستا بسيار مهم است ؛
 
 وي در بخشي ديگر از سخنانش در خصوص تأثير اين رويداد در بومي سازي مبحث موبايل گفت : وسيله ارتباطي تلفن همراه مي تواند تأثيرات مثبت و منفي گوناگوني با خود به همراه داشته باشد ، برهمين اساس بومي كردن اين صنعت از آن جهت كه ظرفيت خوبي در اين حوزه در كشور وجود دارد لازم است .
 
به گفته وي ، در شرايط حاضر ايران در حوزه سرويس و خدمات ارزش افزوده در مقايسه با ساير كشورها در جايگاه بالاتري قرار دارد و برگزاري مسابقات و خروجي اين رويدادها بيانگر اين امر است .
 
رئیس دانشگاه صنعتی شریف در خصوص هماهنگي دانشگاه با تكنولوژي روز گفت : دانشگاه  صنعتی شریف تاكنون توانسته همكاري هاي خوبي با اپراتورهاي تلفن همراه انجام دهد به گونه اي که يك شركت مشترك با همكاري همراه اول و سرمايه گذاري مشترك اين دو نهاد ايجاد شده است ؛همچنين در همين راستا همكاري هايي نيز با اپراتور دوم صورت گرفته است .
 
وی با اشاره به فعاليت دانشگاه در حوزه برنامه نويسي گفت : برنامه نويسي مي تواند بسياري از دغدغه هاي منفي اين وسيله ارتباطي را تبديل به فرصت هاي مثبت كند .
 
وي همچنين از بررسي هاي اوليه براي تشكيل دانشكده تلفن همراه خبرداد و گفت : اين موضوع كه دانشكده تلفن همراه در چه مقطعي راه اندازي شود نياز به بررسي دارد و فعلا در اين خصوص تصميم گيري نشده است .
 
دکتر روستا  آزاد در خصوص میزان تعامل و همكاري وزارت ارتباطات در خصوص برگزاري كنگره موبايل با دانشگاه ، گفت : بيشتر تعامل دانشگاه با شركت هاي زير مجموعه وزارتخانه و اپراتورها صورت گرفته ، اين در حاليست كه مشكل خاصي در خصوص تعامل ما و اين وزارتخانه وجود ندارد .
 
لازم به ذکر است، کنگره موبایل ایران به منظور معرفی آخرین دستاوردهای علمی و فناوری این حوزه در کشور 29 بهمن لغایت 2 اسفند ماه سال جاری در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود. /ع2

برچسب ها: موبایل ، ایران ، تلفن ، همراه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.