سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

با همکاری ستاد توسعه فناوری انرژی های نو افتتاح شد ؛

آزمایشگاه پیل سوختی و سلول های خورشیدی در دانشگاه امیر کبیر

آزمایشگاه پیل سوختی در راستای توسعه فناوری های پیل سوختی و سلول های خورشید در کشور با کمک مالی ستاد توسعه فناوری انرژی های نو و دانشگاه صنعتی امیر کبیر راه اندازی شده است.

 دکتر مهران جوانبخت ريیس آزمایشگاه پیل سوختی و انرژی های خورشیدی دانشگاه امیر کبیر در گفتگو با خبرنگار  علمي باشگاه خبرنگاران گفت: یکی از اهداف اصلی تأسیس این آزمایشگاه ساخت اجزای مختلف پیل سوختی و بومی سازی پیل سوختی قشای پلیمری و انواع باتری ها و توسعه فناوری سلول های خورشیدی در کشور بوده است سه طرح انجام شده در این آزمایشگاه در زمینه بومی سازی قشاهای مبادله کنند پروتون و صفحات دوقطبی مورد استفاده در پیل سوختی در اولین جشنواره ملی انرژی های تجدید پذیر حائز رتبه اول تا سوم شدند.
 
وی افزود: تاکنون بیش از 20 استاد از دانشگاه صنعتی امیر کبیر و دانشگاه های سراسر کشور در زمینه پروژه ها تحقیقاتی پیل سوختی با این آزمایشگاه همکاری دارند بیش از 30 دانشجو دوره های تحصیلی تکمیلی نیز عضو پژوهکده انرژی های نو دانشگاه بوده و بخشی از پروژه های خود را در این آزمایشگاه انجام می دهند.
 
جوانبخت تصریح کرد: برهمین اساس در این آزمایشگاه امکانات مختلفی در زمینه تهیه اجزای پیل سوختی سلول های خورشیدی و باتری ها فراهم شده و برخی از تجهیزات برای بررسی عملکرد تک سل یا استکپیل سوختی و یا انواع باتری هاست.
 
وی گفت: با توجه به امکانات این آزمایشگاه امکان انجام پروژه های تحقیقاتی متنوعی در حوزه های ذکر شده فراهم آمده است و دانشجویان می توانند با توجه به نیاز خود در زمینه مورد نظر خدمات تخصصی لازم را دریافت کنند
 
ريیس آزمایشگاه پیل سوختی دانشگاه امیر کبیر همچنین گفت: دانشجویان تخصیلات تکمیلی در صورتی که عضو پژوهشکده یا آزمایشگاه نباشند با ارائه معرفی نامه ار 40 درصد تخفیف در خدمات آزمایشگاهی بهره مند می شوند و در صورت عضویت از تخفیف بیشتری برخوردار خواهند شد .

همچنین در صورتی که پروژه آنها در راستای اهداف پژوهشکده انرژی های نو دانشگاه باشد ممکن است از حمایت های مالی دانشکده برخوردار شوند ./ع2
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۱
بهزاد
۲۲:۵۶ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴
سلام من دانشجوی دوره دکتری مکانیک (انرژی) هستم میخواستم سوال کنم که چگونه میتوان رساله دکتری رو دراین ازمایشگاه با اساتید دانشگاه بگذرانم؟ با سپاس
الهی منش
۱۱:۰۵ ۲۵ بهمن ۱۳۹۱
با عرض سلام .من لیسانس برق کنترل هستم و مدتی است که راجع به راهی مناسب برای ذخیره سازی انرژی یا ولتاژ حاصل از سلول فتو ولتاییک تحقیق میکنم .لذا در این ضمینه تقاضای همکاری دارم.و اطلاعات کامل در مورد انواع روشهای ذخیره برق سلول که تاکنون مورد بررسی و اجرا قرار گرفته شده را نیاز دارم در صورت امکان به ایمیل ذکر شده ارسال نمایید.
با تشکر فراوان الهی منش