سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اخبار سوارکاری؛

جشنواره زیبايی اسب عرب در اهواز /حضور ناظران سازمان ایکاهو در ایران

جشنواره زیبایی اسب عرب طی روزهای 26 - 27 بهمن در اهواز برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگارورزشی باشگاه خبرنگاران، اسبهای عرب استانهایی که قابلیت تولید و پرورش اینگونه نژادها را دارند در جشنواره ملی که طی روزهای 27-26 بهمن در شهرستان اهواز شرکت می‌کنند و ناظرانی از سازمان جهانی ایکاهو حضور خواهند داشت.

این گزارش می‌ افزايد: آنا اسلاوی‌کو داور درجه A  جهانی از لهستان، جیان مارکواردنو داور درجهA جهانی از ایتالیا و یاروسلاو لاچیکو رئیس سازمان جهانی ایکاهو سازمان جهانی اسبهای عرب در این برنامه حضور خواهند داشت.

بر اساس اين گزارش، برگزاری چنین برنامه‌هایی به معرفی هر چه بهتر اسبهای عرب که خاص جشنواره زیبایی است می‌پردازد و اینکه آنها چه جایگاهی در دنیا دارند و چه استفاده‌هایی می‌شود و در کشور رمانی نیز اینگونه اسبهای در خوزستان و حومه تولید می‌شود و کشورهای عربی نیز در این زمینه فعال هستند.

بنابر اين گزارش: در جشنواره امسال 250 رأس اسب عرب شرکت دارند و از زیباترین و بهترین اسب تقدیر خواهد شد.

این گزارش مي افزايد: ایران جزء بهترین دارندگان اسبهای عرب در دنیاست که مقام‌های عالی رتبه ایکاهو در جشنواره‌هایش حضور پیدا می‌کنند.

گفتني است: رقابت‌های کورس خوزستان نیز از این هفته پیگیری خواهد شد و سوارکاران علاقمند به رقابت خواهند پرداخت.

لازم به ذکر است: کورس یکی از ورزشهای سوارکاری است که در برخی از استانهای کشور برگزار می‌شود و بیشتر در استانهای گلستان که پایتخت کورس ایران است، یزد، تهران و خوزستان انجام می‌شود و استقبال گسترده‌ای از آن می‌شود.

اين گزارش حاکي است: کورس سابقه دیرینه‌ای در کشورمان دارد و می‌تواند در عرصه‌های بین‌المللی نیز حضور داشته باشد و مانند پرسش که با تلاش فدراسیون قصد دارد قدمهای خود را فراتر از داخل بگذارد خودی نشان دهد./مح
برچسب ها: اسب ، ایکاهو ، ایران
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.