سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آبادان/

انجام موفقیت آمیز تعمیرات اساسی در پتروشیمی آبادان

رئیس مجتمع پتروشیمی آبادان از انجام موفقیت آمیز و بدون حادثه تعمیرات اساسی در این مجتمع خبر داد.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ؛منصور معینی با اشاره به اینکه این تعمیرات در دو بخش به انجام رسید، گفت: در بخش نخست سه واحد را بر اساس برنامه زمان بندی شده ظرف مدت یک هفته و بخش دوم را نیز که شامل چهار واحد بود را در مدت زمان 10 روز تعمیرات اساسی شان را به اتمام رسانیدم.

وی افزود: در بخش نخست واحدهای 700 قدیم، 300 و 500 اورهال شدند و در مرحله دوم نیز واحدهای 600، 400، 200 و 1100 مورد تعمیرات اساسی قرار گرفتند.

وی اظهار کرد: پیش از شروع تعمیرات اساسی بخش فنی مجتمع باید تمامی دستگاه ها را مورد سنجش قرار می داد و کمبودها را چه از لحاظ ظاهری و بیرونی و چه درونی عیب یابی می کرد تا پیش از جایگزینی، قطعات مورد نیاز مشخص و سپس تعمیرات اساسی انجام می گرفت.

وی تصریح کرد: به طور معمول قطعات مورد نیاز یا خریداری و یا ساخته می شوند،قطعاتی که نیاز به ساخت دارند از قبل باید به سازنده سفارش داده شوند که برخی از آنها ساده و برخی دیگر سیستم پیچیده ای دارند.

رئیس مجتمع پتروشیمی آبادان با بیان اینکه در این زمینه شرکتهای توانمند ایرانی در ساخت قطعات هماهنگ شده اند یادآور شد: خوشبختانه در زمینه های مختلف به ویژه مکانیک مشکل خاصی را احساس نمی کنیم و تنها در مورد ابزار دقیق است که شاید برخی قطعات آن نیاز به تأمین از خارج کشور داشته
باشد.

معینی با عادی خواندن انجام تعمیرات اساسی، بازسازی و نوسازی در پتروشیمی آبادان ادامه داد: در زمان حاضر مشغول کار بر روی یک واحد کلرمایع برای نصب در واحدها هستیم که تمامی مراحل طراحی و تهیه نقشه تا تمامی جزئیات آن را خودمان انجام می دهیم که در زمان مقرر در این زمینه اطلاع رسانی
دقیق تری انجام می گیرد.

با شروع جنگ تحمیلی تمامی واحدهای تولیدی پتروشیمی آبادان به حال تعلیق در آمد و در طول هشت سال دفاع مقدس واحدهای مختلف آن بین 30 تا 100 درصد خسارت دید. پس از اتمام جنگ، از سال 68 تا 72 در مجتمع پتروشیمی آبادان کار بازسازی بخشهای مختلف در پنج فاز متوالی به انجام رسید و واحدهای مجتمع با ظرفیت کامل در سرویس قرار گرفتند.

در سال 1375 در راستای سیاستهای دولت، پتروشیمی آبادان به بخش خصوصی واگذار شد و فعالیت این مجتمع طبق ماده 2اساسنامه نهم اسفندماه 1374 در زمینه تولید P.V.C و سود محرق (سود سوزآور) و DDB شکل گرفت./ک

برچسب ها: تعمیرات ، اساسی ، بازسازی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.