سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه/

توانمندی بالایی در تولید محصولات زراعی داریم

مدير زراعت سازمان جهادكشاورزي كرمانشاه گفت: استان كرمانشاه با داشتن 906 هزار هكتار اراضی كشاورزي توانمنديهاي زيادي در توليد انواع محصولات زراعي دارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

مهندس اسماعيل پرويزي فر افزود: از 906 هزار هكتار اراضي زراعی استان 206 هزار هكتار آبي  و 700 هزارهكتار ديم مي باشد.

وي در ادامه به توليد محصولات مختلف کشاورزی در استان اشاره كرد و افزود: در زمينه توليد گندم، سال زراعي گذشته عليرغم وجود خشكسالي و تنش هاي فراوان 725 هزار تن گندم در استان توليد شد واز لحاظ توليد رتبه چهارم كشور را بعد از استانهاي فارس، خوزستان و گلستان داريم.

پرويزي فر تصريح كرد: سطح زير كشت ذرت در استان  43 هزار هكتار با متوسط عملكرد 9400 كيلوگرم و توليد 408هزار تن بوده و از لحاظ توليد این محصول رتبه دوم و از لحاظ عملكرد رتبه اول كشوري را داريم.

مدير زراعت سازمان جهادكشاورزي افزود: استان كرمانشاه با157 هزار هكتار سطح زير كشت نخود ديم، با عملكرد 350 كيلوگرم و توليد 56 هزار تن، از لحاظ سطح، عملكرد و  توليد رتبه اول را در كشور به خود اختصاص داده است.

وي خاطر نشان كرد: ميزان توليد جو استان نیز در سال زراعي گذشته عليرغم وجود خشكسالي وتنش هاي مختلف270 هزار تن بود و از این لحاظ توليد رتبه دوم كشوري را داريم.

پرويزي فر با بيان اينكه كرمانشاه از نظر عملكرد چغندرقند مقام اول كشور را دارد، گفت: سطح زير كشت چغندر قند استان 9 هزار هكتار با متوسط عملكرد 54 تن و توليد 495 هزار تن مي باشد و از لحاظ توليد این محصول هم مقام سوم كشور را داریم.

وي در پايان به وضعيت كشت كلزا در استان اشاره كرد و افزود: سطح زير كشت كلزا استان 3400 هكتار با توليد6200 تن بوده و كرمانشاه از لحاظ توليد كلزا در كشور مقام چهارم را دارد./س


برچسب ها: توانمندی ، بالا ، زراعی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.