سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

قوانین راهنمایی رانندگی در ایران مطابق با استانداردهای جهانی است

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان رضوی گفت: در آموزش راهنمایی و رانندگی غفلت کرده ایم، و باید یک واحد درسی وابسته به مقررات اجتماعی در مقاطع دانشگاهی برای این امر به وجود آید.




به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، حمیدرضا جعفری در آستانه برگزاری دومین کنگره بین المللی ایمنی جاده ها اظهار کرد: ایران عضو کشورهای ژنو بوده و از این حیث از قوانین کلی راهنمایی و رانندگی مطابق با استانداردها است.

وی افزود: موارد جزئی در قوانین وجود دارد که مرتبط با فضای داخلی هر کشوراست؛ اما به طور کلی قوانین راهنمایی رانندگی در ایران مطابق با استانداردهای جهانی بوده و مسئله مهم اجرایی شدن این قوانین است.

جعفری با بیان اینکه در حوزه آموزش قوانین راهنمایی و رانندگی غفلت کرده ایم، خاطرنشان کرد: از سال 1342 خودرو وارد کشور شد اما در این میان آموزشی مبتنی بر رعایت قوانین و استفاده از خودرو نداشته ایم و این ضعف بزرگی به شمار می رود.

وی تصریح کرد: در این راستا سیستم های آموزشی و به ویژه در مقاطع دانشگاهی نیازمند تاکید بر آموزش قوانین راهنمایی و رانندگی است و باید یک واحد درسی وابسته به مقررات اجتماعی در مقاطع دانشگاهی به وجود آید تا هر دانشجو به عنوان یک الگوی موثر در حوزه مقررات اجتماعی در جامعه معرفی شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان رضوی با اشاره به نقش اساسی صدا و سیما و مطبوعات در آموزش همگانی مقررات راهنمایی و رانندگی، یادآور شد: رسانه ها باید در در حوزه فرهنگ سازی و آموزش مقررات مرتبط با راهنمایی و رانندگی و کاهش تصادفات گام جدی بردارند و نباید به این مسئله با دید بازرگانی نگاه کنند.

وی با تاکید بر اینکه آموزش های فعلی برای اخذ گواهینامه رانندگی جدی تر و اساسی تر پیگیری می‌شود، گفت: در سیستم قدیمی آموزش رانندگی اشکالاتی وارد بود که امروز با تدابیر اساسی و کارآمد توانسته ایم اخذ گواهینامه رانندگی را به شکل جدی و بر پایه مهارت و تسلط کامل انجام دهیم.

جعفری ادامه داد: در آزمون های فعلی راهنمایی و رانندگی که با حضور مستقیم افسران پلیس راهنمایی و رانندگی صورت می گیرد، براساس لیاقت و تسلط کامل به رانندگی، گواهینامه برای اشخاص صادر می شود.

گفتنی است دومین کنگره بین المللی ایمنی جاده ها 25 و 26 بهمن ماه سال جاری در بیمارستان فوق تخصصی رضوی مشهد برگزار می شود. /س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.