سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یوسفیان‌ملا در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

تغییر ترکیب هیئت‌رئیسه مجلس مطرح نیست/ طرح نمایندگان برای ملغی‌شدن انتخابات سالیانه هیئت‌رئیسه

رئیس کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس، از طرح نمایندگان برای ملغی کردن انتخابات سالیانه هیئت‌رئیسه مجلس خبر داد.

"عزت‌الله یوسفیان‌ملا" نماینده مردم آمل و لاریجان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران ،گفت: تعدادی از نمایندگان طرحی را به "کمیسیون تدوین آئین‌نامه داخلی" ارائه داده‌اند که براساس آن پیشنهاد شده انتخابات سالیانه هیئت‌رئیسه مجلس ملغی شود.

وی در ادامه با بیان اینکه در طرح فوق، تغییر  ترکیب "هیئت‌رئیسه" مجلس مطرح نيست، افزود: براساس ماده  13 آئین‌نامه داخلی مجلس، پس از تصویب اعتبارنامه حداقل دو‌سوم مجموع نمایندگان، هیئت‌رئیسه موقت اقدام به انتخاب هیئت‌رئیسه دائم می‌کند و اعضای هیئت‌رئیسه دائم برای یک سال انتخاب می‌شوند و مبنای تجدید انتخابات سالیانه آن نيز، سالروز انتخابات هیئت‌رئیسه قبلی است که براساس این طرح نمایندگان در نظر دارند انتخابات سالیانه هیئت‌رئیسه ملغی و انتخابات هیئت‌رئیسه مجلس به مدت چهار سال اعتبار داشته باشد.

رئیس کمیسیون تدوین آئین‌نامه داخلي مجلس در ادامه تصریح کرد: از آنجا که براساس ماده 25 آئین‌نامه، مجلس در صورت وارد بودن ایراد به عملکرد هیئت‌رئیسه می‌تواند هیئت‌رئیسه را استیضاح کند، بنابراین طراحان عنوان می‌کنند که نیازی به رأی‌گیری سالیانه برای هیئت‌رئیسه مجلس وجود ندارد.

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: طرح فوق در جلسه روز سه‌شنبه هفته جاری کمیسیون تدوین آیين‌نامه داخلی مجلس مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

گفتنی است، چندی پیش یکی از خبرگزاری‌ها از طرح برخی نمایندگان برای تغییر در ترکیب هیئت‌رئیسه مجلس خبر داده بود که رئیس کمیسیون تدوین آئین‌نامه داخلی مجلس این موضوع را تکذیب کرد.

انتهاي پيام/

برچسب ها: کمیسیون ، مجلس ، انتخابات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.