سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل/

بیماران آذربایجانی نباید پول اضافی به پزشکان بدهند

قائم مقام وزیر و رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: اتباع آذری نباید پول و هزینه‌ای اضافی به پزشکان پرداخت کنند و جامعه پزشکی نیز باید در این مورد توجه داشته باشد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ فرهاد پور‌فرضی با اشاره به افزایش 75 درصدی بیماران اتباع آذری برای حضور در مراکز درمانی و بیمارستانی استان اردبیل گفت: اغلب مراجعان مربوط به جراحی قلب و آنژیوگرافی بوده و در کنار آن جراحی زنان، درمان سرطان، شیمی ‌درمانی و معالجه بیماری‌های ریوی و کلیوی در صدر مراجعه بیماران کشور آذربایجان به استان اردبیل قرار دارد.

وی به دریافت دو سه برابر رقم معمول ویزیت از اتباع آذری اشاره کرد و افزود:‌ ما در چندین مورد به پزشک و زیرمجموعه‌های بهداشتی و درمانی در دریافت هزینه‌های مازاد از بیماران آذری تذکر دادیم تا قیمت‌های خود را اصلاح کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل همچنین گفت: آنچه در این بین مورد توجه قرار گرفته است، اینکه برخی از این بیماران با مراجعه به مراکز درمانی استان اردبیل و آذربایجان شرقی سعی در خرید اضافی داروها داشتند تا به این ترتیب یک روال قاچاق دارو صورت گیرد که در گمرک بیله‌سوار جلوی این امر گرفته شده است.

قائم مقام وزیر بهداشت در استان اردبیل در ادامه افزود: در نیمه اول امسال 376 نفر و در 10 ماه امسال بالغ بر 808 نفر بیمار از کشور آذربایجان برای مداوا به استان اردبیل مراجعه کرده‌اند که سعی داشتیم هم در مراکز دولتی و هم بخش خصوصی ارائه خدمات را داشته باشیم./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.