سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل /

طرح مطالعات آبخیزداری در 84 هکتار از اراضی خلخال اجرا شد

مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری استان اردبیل از اجرای طرح مطالعات تفضیلی آبخیزداری برای 84 هزار و 300 هکتار ازاراضی شهرستان خلخال خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / اسدالله محسن زاده در بازدید از طرح های آبخیزداری شهرستان خلخال اضافه کرد: با تحقق این مهم زمینه برای اجرای طرحهای آبخیزداری در این شهرستان فراهم شده است.

به گفته وی 90 درصد اراضی شهرستان خلخال را اراضی ملی و منابع طبیعی تشکیل می دهد.

مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری استان این میزان اراضی ملی را رقم قابل توجهی دانست و تاکید کرد: باید اجرای طرحهای منابع طبیعی و آبخیزداری در اولویت برنامه های این شهرستان باشد.

وی با اشاره به اهمیت آب در حوزه های کشاورزی و صنعتی این استان و کمبودهای موجود در این زمینه تصریح کرد: با اجرای طرحهای آبخیزداری در شهرستان خلخال گام موثری در تولید آب و کنترل فرسایش خاک و سیلاب در این منطقه برداشته می شود.

محسن زاده همچنین از تخصیص اعتبار یک میلیارد ریالی از محل اعتبارات سازمان مدیریت بحران به بخش آبخیزداری شهرستان خلخال خبر داد.

پیش از این نماینده مردم شهرستانهای خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به کمبود آب در حوزه های کشاورزی و صنعتی منطقه، اعلام کرده بود که این شهرستان از کمبود آب رنج می برد و باید توسعه طرحهای آبخیزداری در دستور کار قرار گیرد.

جلیل جعفری بنه معتقد است که برای جبران این کمبودها استحصال و تولید آب بسیار مهم و حیاتی است و این مهم با توسعه طرحهای آبخیزداری محقق خواهد شد.

وی تاکید کرده بود که آبخیزداری تنها نسخه ای است که می توان با اجرای آن علاوه بر جبران کمبود آب در مناطق روستایی، کشاورزی را توسعه و از مهاجرت روستائیان با ایجاداشتغال در این حوزه جلوگیری کرد/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.