سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فجر سی و یکم در آینه ی سیمرغ بلورین؛

سمیرغ بار مسئولیت را بر دوش فیلمساز سنگین می کند

سیمرغ علاوه بر جذابیت بار مسئولیت را بر دوش فیلم ساز سنگین می کند.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران ، شب گذشته در برنامه ی هفت ویژه اختتامیه ی جشنواره سی و یکم با اجرای محمود گبرلو به طور زنده از برج میلاد رامتین بالف کارگردان فیلم مستند "رودخانه ی لیان" برنده ی سیمرغ بهترین فیلم این دوره گفت: سیمرغ گرفتن حس علاوه بر لذت بخش بودن حس خوبی  به آدم می دهد و علاوه بر آن یک بار مسئولیت بیشتری را بر روی دوش فیلمساز می گذارد.
وی ادامه داد: صدا و سیمای بوشهر امسال با دو فیلم سینمایی و مستند بسیار عالی ظاهر شد و در صورت رسیدگی بیش تر به این مرکز  مستند سازهای قوی تری ظهور پیدا خواهند کرد در زمینه تبلیغات اطلاع رسانی فیلم های  مستند کم کاری شده بود و هم چنین تداخل  اکران این آثار این فیلم های سینمایی خوب نبود.
مهرداد اسکویی داور بخش مسابقه سینمایی مستند در ادامه گفتگو اظهار داشت: مستند سینمایی "رودخانه ی لیان" از نظر ملی مهم و از نظر روایت و ساختار کامل بود  باید فیلم های مستند سینمایی به گونه ای باشند که مخاطب در سالن سینما توان برقراری ارتباط با آن را داشته باشد.
وی ادامه داد: ما باید تمام تلاشمان را برای جذب مردم به مستند سینمایی بکنیم و این جز با صرف وقت و هزینه امکان پذیر نیست مستند ها به عنوان حافظه ی تاریخی و فرهنگی عهده دار ساخت سلول های فرهنگی هستند فقط باید استعدادهای موجود دیده و کشف شود./ي2
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.