سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برونئي‌تايمز: ايرانيان بار ديگر بر "استقلال" خود تاكيد كردند

"برونئي تايمز" با بازتاب مراسم راهپيمايي سيو چهارمين سالگرد پيروزي انقلاب شكوهمند اسلامي تاكيد كرده است كه ايرانيان بار ديگر با حضور پرشور خود اعلام كردند كه كشوري "مستقل" هستند و همچنان داراي استقلال باقي خواهند ماند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از برونئي تايمز، اين نشريه در ادامه مي افزايد "انقلاب اسلامي ايران به رهبري حضرت امام خميني (ره) به پيروزي رسيد و در سال 1357 منجر به سرنگوني رژيم پهلوي شد. انقلاب اسلامي براي ايران استقلال و حاكميت اسلامي را به ارمغان آورد." 

"برونئي تايمز" در ادامه با اشاره به كسب "استقلال" كشورمان پس از پيروزي انقلاب اسلامي مي افزايد "پس از پيروزي انقلاب اسلامي، ايران ديگر همچون گذشته وابستگي سياسي و اقتصادي به غرب نداشت و سياست خارجي جديدي را در پيش گرفت كه حفظ "استقلال و حاكميت ملي" كشور در صدر اولويت هاي آن قرار داشتند. ايران اسلامي پس از انقلاب همواره به استقلال ساير كشورهاي جهان احترام گذاشته است و روابطي دوستانه با كشورهاي مختلف دنيا داشته است. ايران تنها با رژيم صهيونيستي روابطي ندارد و براي آن رژيم مشروعيتي قائل نيست." 
"برونئي تايمز" در ادامه مي افزايد "ايران به صورتي ناعدلانه و ناروا متهم به حمايت از تروريسم شده و قدرتهاي غربي اين اتهام را بر آن كشور وارد ساخته اند. اين در حالي است كه تمامي فعاليت هاي هسته اي جمهوري اسلامي ايران تحت نظارت بازرسان آژانس بين المللي انرژي اتمي انجام مي شود و دوربين هاي آن سازمان در تاسيسات هسته اي ايران نصب شده اند." 

اين نشريه در ادامه مي افزايد "بنابراين واضح است كه جمهوري اسلامي ايران كشوري خواهان صلح با تمامي كشورهاست و خواستار آن است تا حق قانوني اش براي دستيابي به فناوري هسته اي صلح آميز تحت نظارت آژانس برسميت شناخته شود. در آستانه سي و چهارمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي ايران آن كشور به پيشرفت هاي علمي  چشمگيري دست يافته است و در عرصه فناوري موفقيت هاي بسياري را كسب نموده است. اين در حالي است كه تحريم هاي شديدي از سوي كشورهاي غربي عليه ايران وضع شده است اما اين مسئله خللي در عزم و اراده آنان ايجاد نكرده است." 

"برونئي تايمز" در ادامه به پيشرفت هاي چشمگير كشورمان اشاره مي كند و مي افزايد "جمهوري اسلامي ايران به موفقيت هاي بسياري در عرصه هاي فضائي، هوايي، موشكي، الكترونيكي و در حوزه ارتباطات دست يافته است. ايران همچنين در زمينه دفاع هوايي و دريايي نيز به پيشرفت هاي بسياري دست يافته است كه همگي به مدد دانشمندان ايراني بوده اند. دانشمندان ايراني موفق شده اند تا در زمينه موشكي، ساخت ماهواره هاي فضاپيما و پروژه هاي فضايي به پيشرفت هاي قابل ملاحظه اي دست يابند. رشد علمي ايران در عرصه فضائي آنچنان است كه ايران در زمينه ارسال ماهواره به فضا جزو 11 كشور برتر از نظر پيشرفت هاي فضائي قرار گرفته است." 

اين نشريه همچنين در ادامه به پيشرفت هاي داروئي ايران اشاره مي كند و مي نويسد "ايران همچنين در زمينه توليدات دارويي و خدمات درماني نيز در طول دهه اخير پس از پيروزي انقلاب اسلامي پيشرفت هاي چشمگيري داشته است. ايران در حوزه نانوتكنولوژي نيز از جمله كشورهايي است كه مي تواند قابليت هاي خود را عرضه كند. فناوري نانوتكنولوژي در زمينه صنايع پتروشيمي و ساير صنايع مورد استفاده قرار مي گيرد." 

اين نشريه در ادامه به تحريم هاي ظالمانه ضد ايراني وضع شده از سوي قدرت هاي غربي مي پردازد و مي نويسد "ايران همواره از خلع سلاح جهاني حمايت كرده است و در زمينه برنامه هسته اي صلح آميز خود نيز با آژانس بين المللي انرژي اتمي همكاري داشته است اما كشورهاي غربي عليه اين كشور تحريم هاي ظالمانه اي را وضع كرده اند. اين در حاليست كه ايران همواره در مذاكره با ساير كشورها پيش گام بوده و موضعي شفاف داشته است. ايران حق دستيابي به فناوري صلح آميز هسته اي را دارد و عضو پيمان منع گسترش سلاح هاي جمعي نيز مي باشد."

"برونئي تايمز" در ادامه با اشاره به تاثير بين المللي انقلاب اسلامي ايران مي افزايد "جمهوري اسلامي ايران تغييرات وسيعي را در حوزه روابط بين المللي بوجود آورده است. اين كشور مبتني بر اصل "عدالت" رفتار مي كند و از مداخلات خارجي در امور داخلي كشورهاي ديگر جهان اجتناب مي ورزد. هم اكنون نيز جمهوري اسلامي ايران رئيس دوره اي جنبش عدم تعهد است و نقشي كيليد در آن جنبش ايفا مي كند." 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.