سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فجر سی و یکم در آینه ی سیمرغ بلورین؛

"پوران درخشنده": سیمرغ گرفتن از دست مردم بسیار لذت بخش است

كارگردان فيلم سينمايي "هيس دخترها فرياد نمي زنند" گفت:سیمرغ گرفتن از دست مردم و شور عشق آنها به هنگام تماشای فیلم بسیار لذت بخش بود.

به گزارش خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران، شب گذشته در برنامه هفت ویژه اختتامیه ی جشنواره سی و یکم فیلم فجر با اجرای محمود گبرلو به طور زنده از برج میلاد "پوران درخشنده " کارگردان فیلم سینمایی "هیس دخترها فریاد نمی زنند" برنده سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه تماشاگران گفت: از مردم به خاطر انتقال عشق و شورشان در نقاط مختلف تشکر می کنم و تمام خستگی ما با این شور و هیجان آنها هنگام تماشای فیلم جبران کرد.
وی ادامه داد: این سیمرغ متعلق به مردم است و بسیار خوشحالم کرد از دست شما مردم این سیمرغ را گرفتم به دنبال سوژه ی این فیلم نرفتم اما همیشه با قرار گرفتن بر سر راه مردم و شنیدن دغدغه هایشان سوژه ها در مسیر قرار می گیرند.

درخشنده در مورد "هیس دخترها فریاد نمی زنند" اظهار داشت: حساسیت ها برای پرداختن به موضوع اصلی فیلم با توجه به جامعه اخلاق مدار ما باید رعایت می شد بنابراین برای اینکه از خط قرمزها عبور نکنم و به گونه ای از کنار آن ها رد شوم نگارش فیلم نامه سه سال به طول انجامید.

این کارگردان عنوان کرد: مخاطبان اصلی این فیلم در ابتدا خانواده ها و بعد جامعه است این اثر در واقع بیان کرد که والدین باید با فراهم آوردن امنیت روانی به بچه ها اجازه ی درد و دل و حرف زدن را بدهند و این مسئله جز با دوری از واکنش تند بدست نخواهد آمد.

درخشنده اظهار داشت: دغدغه های اصلی من آسیب های اجتماعی هستند و از همان فیلم اول رابطه، پرنده ی کوچک خوشبختی، عبور از غبار، زمان از دست رفته، عشق بدون مرز، شمعی در باد، رویای خیس، خواب های دنباله دار و همین اثر نیز هر کدام به یک دغدغه و آسیب اجتماعی می پردازد.

وی در مورد انتخاب بازیگر بیان کرد: ما برای نقش اصلی فیلم از 700 بازیگر تست گرفتم چون ناشناخته بودن فرد مورد نظر برای من بسیار اهمیت داشت اما به دلیل کمبود وقت و نیاز به یک چهره ی معصوم طناز طباطبایی را برای این نقش برگزیدم و نقشی را که با یک حمیدیان بازی کرد هیچ کس با توجه به منفی بودن آن حاضر به پذیرش کاراکتر نشد اما حمیدیان با تمام هنرمندی خود و بازی باورپذیرش برای اثری مردمی تلاش کرد./ي2
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.