سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عريقات:

اوباما،‌ عباس و نتانياهو ديدار نمي کنند

يک مقام فلسطيني يکشنبه تدارک براي ديدار سران تشکيلات خودگردان فلسطيني در کرانه باختري رود اردن ، رژيم صهيونيستي و آمريکا را در سفر رئيس جمهور اين کشور به منطقه تکذيب کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري شين‌هوا ، صائب عريقات  مقام ارشد مذاکره کنندگان فلسطيني تدارک براي ديدار بين باراک اوباما رئيس جمهور آمريکا ، محمود عباس رئيس تشکيلات خودگردان فلسطيني و بنيامين  نتانياهو نخست وزير اسرائيل را تکذيب کرد.
وي به راديو رسمي صداي فلسطين گفت به طرف فلسطيني فقط اعلام شده است که اوباما مارس آينده به منطقه سفر خواهد کرد و صحبت از ديدار سه جانبه نيز تحليلهاي رسانه اي است .
 داني ايالون معاون وزير خارجه اسرائيل به راديو ارتش اسرائيل ديروز گفته بود امکان دارد اوباما با عباس و نتانياهو نشست سه جانبه و حتي چهارجانبه با حضور عبد الله دوم پادشاه اردن تشکيل دهند.
کاخ سفيد چند روز پيش اعلام کرد اوباما از اسرائيل و سرزمينهاي فلسطيني و اردن ديدار خواهد  کرد.
عريقات گفت طرف فلسطيني از دولت آمريکا اين اميد را دارد که با توجه به درک پيش نيازهاي صلح براي ملزم کردن نتانياهو به منظور پذيرفتن راهکار تشکيل دو کشور به اعتبار آنکه پايه و اساس هر مذاکره اي است ، تلاش کند .
وي تأکيد کرد  پيش نيازهاي روند صلح صرف نظر از اينکه کدام حزب در قدرت حضور داشته باشد تغيير نخواهد کرد و تعهداتي وجود دارد که اسرائيل بايد به آنها عمل کند که توقف شهرکسازي از جمله در قدس و آزاد کردن بازداشت شدگان و عقب نشيني تا مرزهاي 1967ميلادي از جمله اين تعهدات است.
عريقات گفت دعوت به مذاکرات بدون برآورده شدن اين پيش نيازها  ديوانگي و تکرار وضع گذشته است که نتايج جديدي نخواهد داشت. مسائل اکنون به مذاکره نياز ندارد و بايد به هدف يعني پايان دادن به اشغالگري اسرائيل در کشور فلسطين متمرکز شد.
وي افزود يک هيئت از وزراي عربي به آمريکا و پنج کشور عضو دائم شوراي امنيت خواهد رفت تا در اين خصوص بحث و تبادل نظر کند.



تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.