سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئيس جمهور؛

به زودي ماهواره ايران در مدار 36 هزار کيلومتري زمين قرار ميگيرد

رئيس جمهور با بيان اينکه به زودي ماهواره ايران در مدار36 هزار کيلومتري زمين قرار خواهد گرفت گفت : ايران طي سالهاي اخير در حوزه هاي مختلف علم و فناوري رشد قابل توجهي داشته است.

به گزارش خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران دکتر محمود احمدي نژاد در مراسم 22 بهمن با بيان اينکه تعداد داروهاي نوترکيب قبل از دولت نهم 4 مورد بوده که امروز به 29 قلم رسيده است گفت : کشورمان در حوزه تکنولوژي جزو برترين کشورهاي جهان است .
 
وي با اشاره به اينکه ايران در حوزه سلولهاي بنيادي نيز رشد قابل توجهي داشته است افزود : براي اولين بار دانشمندان کشورمان موجود زنده به فضا پرتاپ کرده و زنده و سالم به زمين برگرداند که رشد قابل توجهي در اين حوزه است.
رئيس جمهور يادآور شد : اساتيد مي دانند که فرستادن موجود زنده به فضا و برگرداندن زنده آن رشد قابل توجهي در کشور است و با توجه به اينکه دستگاه پرتاپ کننده ، محفظه نگهدارنده ، سيستم ارتباطي دستگاه و زمين و همچنين سکوي پرتاپ توسط اساتيد داخلي ساخته شده اند نشان از رشد علم هوا و فضا در کشور دارد.
 
وي با اشاره به رونمايي از هواپيماي پيشرفته که توسط دانشمندان داخلي ساخته شده است اظهار کرد : اين هواپيماي پيشرفته که به بمب افکن هاي پيشرفته دنيا مجهز است توجه کل دنيا را به خود جلب کرده است .
 
احمدي ن‍ژاد با بيان اينکه در ساخت و پرتاپ ماهواره جزو چند کشور محدوددنيا هستيم که همه چرخه آن را خودمان داخل کشور ساخته ، هدايت و پرتاپ مي کنيم يادآور شد : به زودي ماهواره ايران در مدار 36 هزار کيلومتر قرار خواهد گرفته و از آسمان پيام هاي صلح و دوستي را براي تمام بشريت ارسال خواهد کرد ./س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.