سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مازندران /

امنیت خاطر در نظام آموزشی بزرگ ترین عامل آرامش نظام است

وزیر آموزش و پرورش گفت: امنیت خاطر در نظام آموزشی ، بزرگ ترین عامل آرامش نظام اسلامی است.

 

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران مازندران ، حمید رضا حاجی بابایی افزود: کارکنان خدوم آموزش و پرورش هرگز اجازه نخواهند داد تا مدرسه دستخوش شیطنت ها و توطئه های دشمنان شود.

وی به توجه ویژه نظام جمهوری اسلامی و نگاه حساس رهبر معظم انقلاب به آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: در صورت هرگونه کمبود و بروز مشکل، سایر دستگاه های اجرایی به یاری این وزارتخانه خواهند شتافت.

حاجی بابایی تحول بنیادین در آموزش و پرورش را یک نیاز مبرم برای جامعه معرفی کرد و افزود: با اجرای این سند، پس 160سال، نظام تعلیم و تربیت دارای نقشه جامع شد.

وی با بیان اینکه تحول بنیادین فرموده موکد رهبر فرزانه انقلاب در سال 1367است، یاد آور شد: این سند ملی پس از برگزاری جلسات متعدد در شورای آموزش و پرورش و شورای عالی انقلاب فرهنگی تایید شد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب از تحول بنیادین به عنوان نسخه شفا بخش یاد فرمودند، گفت: بند، بند این سند پر افتخار توسط پژوهشگران فیضیه قم، شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای آموزش و پرورش با آموزه های قرآن کریم و سیره معصومان (ع) مطابقت داده شده است.

وی با بیان اینکه سند تحول بنیادین دارای 141محور است، چگونگی تالیف کتاب های درسی، حجم کلاس، ساعات درس، اجرای نظام 3-3-6، رویکرد قرآنی در مدارس، تاسیس مدارس قرآنی، تاسیس دانشگاه فرهنگیان و هوشمند سازی مدارس را از بخش های مهم سند تحول بنیادین معرفی کرد.

حاجی بابایی با اظهار این که سند تحول بنیادین با ادغام پنج عنصر علم، ایمان، عمل، اخلاق و تفکر و بر اساس عقلانیت تنظیم شده است، بر ضرورت سرعت بخشیدن به هوشمند سازی مدارس تاکید کرد.

وی گفت: امسال 400 میلیارد ریال برای هوشمندسازی مدارس اختصاص یافته است./س

برچسب ها: بزرگ ترین ، آرامش ، نظام
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.