سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توسط محققین دانشگاه تهران؛

مشکل مقاومت به آنتی بیوتیک ها حل شد

امروزه با مصرف بالای دارو توسط مردم جهان مشکل مقاومت به آنتی بیوتیک ها مشکلی جهانی است که محققین دانشگاه تهران موفق به حل این مشکل شده اند.

دکتر محمدی پناه، پژوهشگر مرکز میکرو ارگانیسم دانشگاه تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: با توجه به آمار بالای مصرف دارو در کشور مشکل مقاومت به آنتی بوتیک های کنونی محققین را به کشف آنتی بیوتیک های جدید برانگیخته است، این مشکل مشکلی جهانی است و نه تنها در کشور ما وجود دارد بلکه دیگر کشورها نیز با آن دست و پنجه نرم می کنند.

وی افزود: از راه ها کشف آنتی بوتیک های جدید یکی سنتز این ترکیب ها و دیگری تلاش برای جداسازی آنها از طبیعت است چرا که طبیعت خود پادزهر آنچه را که باعث بیماری می شود را در خود دارد و ما نیز یکی از خط های پژوهشی خود را با توجه به نیاز کشور در این راستا برنامه ریزی کرده ایم و موفق به کشف اولین آنتی بوتیک بومی کشور شده ایم.

وی افزود: ما موفق شدیم این دارو از یکم باکتری بومی از جنس استرپتومایز به نام پرسی هایسز به ثبت برسانیم.

محمدی پناه تصریح کرد: در حال حاضر فاز آزمایشگاهی خود را از نظر تولید دانش فنی به پایان رسانده و در فاز نیمه صنعتی است.

وی تصریح کرد: این ترکیب از نظر شیمیایی ساختار جدیدی دارد و از آنجایی که باکتری هم متعلق به کشورمان است می توان گفت: رقیبان و پژوهشگران خارجی به ساختار آن دسترسی پیدا نکرده اند و ما امیدواریم با حمایت مسئولین به میزان کافی از ماده خالص این ترکیب دست پیدا کنیم و فاز کلینیکال که در واقع سنجش سمیت و عوارض جانبی دارو است را آغاز کنیم./ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.