سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس:

ساخت و ساز اتوبان در کنار جاده های قدیمی اثربخشی زیادی در کاهش تصافات ندارد

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: ساخت و ساز اتوبان در کنار جاده های قدیمی اثربخشی زیادی در کاهش تصافات ندارد و این نقطه روشنی در مسیر کاهش تصادفات جاده ای نیست.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد به نقل از روابط عمومی بیمارستان فوق تخصصی رضوی، شعلا میرگلوی بیات در آستانه برگزاری دومین کنگره بین المللی ایمنی جاده ها اظهار کرد: یکی از مشکلات در ایمنی جاده ها نبود نظارت دقیق بر کار پیمانکاران در این بخش است.

وی افزود: اصل قضیه در جاده سازی نظارت بر کار پیمانکاران است، باید در قبال هزینه ای که در این امر انجام می شود کار خوب و قابل قبول صورت گیرد و پس از تحویل پروژه به پیمانکاران قدم به قدم ناظر بر عملکرد آنان بود.

میرگلوی بیات با بیان اینکه ساخت و ساز اتوبان در کنار جاده های قدیمی اثربخشی زیادی در کاهش تصافات ندارد خاطرنشان کرد: بسیاری از وسایل نقلیه سنگین از حیث اینکه در گذر از اتوبان عوارض پرداخت نکنند برای تردد از جاده های قدیمی مجاور استفاد می کنند و این نقطه ضعف بزرگی است.

وی تصریح کرد: جاده های قدیمی کشش عبور و مرور وسایل نقلیه سنگین را نداشته و همین می تواند یکی از عوامل مهم در تصادفات جاده ای باشد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: جاده های قدیمی نیز باید تعمیر و بازسازی شود.

میرگلوی بیات با اشاره به کیفیت خدمات بین جاده ای در حوزه درمان و بهداشت گفت: یکی از مشکلات این بخش کمبود نیرو است.

وی اضافه کرد: به طور کلی عملکرد خدمات بین جاده ای چون اورژانس، پایگاه های امدادرسانی و هلال احمر مطلوب بوده اما نیازمند تقویت و گسترش مراکز درمانی بین جاده ای هستیم.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان تاکید کرد: بیمارستان رضوی مشهد مکان مناسبی برای برگزاری کنگره ایمنی جاده است چراکه مشهد به عنوان شهر زیارتی هر سال میزبان زائران زیادی بوده و آستان قدس در این مسیر از هیچ تلاشی برای رفاه حال آنها دریغ نکرده و این کنگره نیز در راستای همین اهداف برگزار می شود.

گفتنی است دومین کنگره بین المللی ایمنی جاده ها ۲۵ و ۲۶ بهمن ماه سال جاری در بیمارستان فوق تخصصی رضوی برگزار می شود.


برچسب ها: عضو ، کمیسیون ، بهداشت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.