سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

احمدی‌نژاد در ديدار سفرا و رؤساي نمايندگي‌هاي کشورهاي خارجي در تهران:

هر کس در هر کجا بدنبال احياي انسانيت باشد همراه انقلاب اسلامي است

رييس جمهور با بيان اينكه انقلاب اسلامي حركتي تاريخي و تاريخ ساز، با هدف بازگشت به حقيقت انساني بوده است گفت: از اين منظر انقلاب اسلامي متعلق به همه بشريت بوده و نه در انحصار كسي است و نه براي حاكم كردن ايرانيان بر جهان به وقوع پيوسته، بلكه به اعتبار اينكه تحولي انساني بوده، عميق و ماندگار شده است.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری؛ محمود احمدي نژاد شامگاه شنبه در ديدار سفرا و مسئولان نمايندگي هاي کشورهاي خارجي و سازمان هاي بين المللي، به منظور گراميداشت سالروز پيروزي شکوهمند انقلاب اسلامي، ضمن خوشامدگويي به ايشان گفت: انقلاب اسلامي ايران بدون ترديد يک حرکت تاريخي و تاريخ ساز است، نه از آن جهت که يک تغيير سياسي بزرگ در ايران بود، بلکه از آن جهت که يک حرکت انساني بسيار عميق و ماندگار است.

رييس جمهور با بيان اينکه امروز همه مي دانند که انقلاب اسلامي به عنوان حرکتي ديني، شهرت يافته است، افزود: در اين مجال قصد دارم درباره اين ويژگي انقلاب اسلامي با شما سخن بگويم که براي اين منظور ابتدا بايد به اين سوال پاسخ دهيم که دين يعني چه و براي چيست؟ و بالتبع قبل از آن بايد پاسخ اين سوال را بيابيم که انسان چيست و براي چه خلق شده است؟ چرا که دين براي انسان است، نه غير انسان.

احمدي نژاد در پاسخ به اين سوال که انسان چيست؟ اظهار داشت: انسان بالاترين موجود عالم هستي و بالاترين مخلوقي است که همه عالم براي او خلق شده و اگر انسان را از مجموعه عالم خلقت کنار بگذاريم، ديگر همه عالم بي معنا و عبث خواهد بود.

رييس جمهور انسان را موجودي توصيف کرد که به همه آفرينش معنا و مفهوم مي بخشد و تصريح کرد: انسان تنها موجودي است که مي تواند بيانديشد، تعقل کند، آزادانه تصميم بگيرد، انتخاب عمل دارد، ميتواند بسازد يا تخريب کند و تنها موجودي است که مي تواند سرنوشت خودش را انتخاب کند.

احمدي نژاد ادامه داد: خداوند انسان را در بالاترين مرتبه وجودي خلق کرده و اينگونه اراده کرده است که در عالم با کرامت زندگي کند و از همين رو استعدادهاي وجودي انسان را بسيار برجسته و نامتناهي و حتي بعضا عجيب و متضاد قرار داده است.

رييس جمهور با بيان اينکه انسان مي تواند در مسير کمال، آنقدر بالا برود که به خود خدا برسد و جلوه خدا و جانشين او در زمين شود، خاطرنشان کرد: انسان مي تواند مظهر قدرت، حکمت، رحمت و لطف خدا شود و البته همين انسان مي تواند با انتخابي ديگر، در مسير مخالف انسانيت خود آنقدر پايين برود که از حيوانات درنده نيز بدتر شود؛ چرا که يک حيوان هر قدر هم که درنده باشد در تمام طول عمر خود تعداد محدودي از حيوانات را مي تواند بدرد، اما در تاريخ افرادي داشته ايم که در ظاهر انسان بودند اما صدها هزار و بلکه ميليون ها انسان را کشتند و اگر فرصت مي يافتند بيشتر از اين مي کشتند و اين يعني سقوط از انسانيت.

احمدي نژاد با طرح اين سوال که خداوند کدام يک از اين دو مسير را براي انسان پسنديده است، گفت: خدا انسان را براي کمال و خدايي شدن خلق کرده است، اما سوال اين است که انسان چگونه مي تواند خدايي شود؟

رييس جمهور اضافه کرد: خداوند براي خدايي شدن انسان دو راهنما و برنامه در اختيار او قرار داده که يکي در درون انسان و ديگري در بيرون است. راهنماي دروني فطرت الهي انسان است و همه انسانها بر اساس فطرت پاک الهي آفريده شده اند و اين فطرت الهي، انسان ها را به سمت خدا، آسمان، زيبايي هاي اخلاقي، پاکي، عدالت، مهرباني، دوستي با ديگران و فداکاري هدايت مي کند و انسان را مستمراً به کمال و راه حق و انساني تر زيستن دعوت مي نمايد.

احمدي نژاد با اشاره به اينکه پيامبران الهي همان راهنماي بيروني هستند که خداوند براي انسانها قرار داده است، اظهار داشت: همه پيامبران الهي آمده اند تا راه را به انسانها نشان دهند و دوست انسانها هستند، چرا که خداوندي که آنان را به سوي انسانها فرستاده دوست انسان هاست.

رييس جمهور تصريح کرد: خدا براي جامعه بشري ظلم ستيزي، تجاوز، اشغالگري و کشتار را نپسنديده بلکه اينگونه خواسته است که همه انسانها در صلح و صميميت زندگي کرده، به يکديگر احترام گذاشته و حقوق يکديگر را محترم بشمارند و پيامبران براي هدايت انسانها به همين مسير مبعوث شده اند تا فطرت الهي انسان ها را که اسير خاک و تمايلات خاکي شده است بيدار کرده و از انسان ها حمايت و آنان را در مسير رشد و کمال راهنمايي کنند و همه پيامبران الهي در اين ماموريت مشترک هستند.

احمدي نژاد با طرح اين سوال که آيا امروز کسي را سراغ داريد که از وضع فعلي جامعه جهاني راضي باشد؟ خاطر نشان کرد: چه کسي مي تواند ادعا کند که وضع موجود دنيا راضي کننده است؟ در کجاي دنيا آرامش و امنيت برقرار است و کدام بخش از ساکنان زمين با احساس کرامت زندگي مي کنند؟

رييس جمهور با بيان اينکه هنوز هدفي که خدا انسان را براي آن خلق کرد محقق نشده است، گفت: دين برنامه بيداري فطرت انسان ها و رسيدن آنان به خداست و بر همين اساس دين هرگز نمي تواند بين انسان ها مرز قائل شود يا در انحصار گروه و طايفه خاصي قرار بگيرد، بلکه براي همه انسانهاست ؛ چنانکه حضرت نوح ، حضرت ابراهيم ، حضرت موسي و حضرت عيسي (عليهم السلام) و خاتم پيامبران (ص) متعلق به همه انسانها هستند.

احمدي نژاد با طرح اين سوال که چه زماني اهداف انساني خلقت محقق خواهد شد؟ اظهار داشت: زماني که فطرت الهي انسانها بيدار شده و انسان ها بر اساس آن انديشيده و بر اساس آن با ديگران تعامل کنند، اين اهداف محقق شده است.

رييس جمهور خطاب به حضار ادامه داد: لحظه اي همه انسانها را در ذهن خود تصور کنيد، فارغ از نژاد، رنگ، چهره و خصوصيات ديگر؛ خالص انسان را در نظر بگيريد که موجودي حقيقت جو، کمال جو، پاک، بدنبال محبت، عدالت، علم، حکمت و زيبايي است.

احمدي نژاد تصريح کرد : اين انسان زماني به سعادت مي رسد که بر مبناي حقيقت انساني خود با ديگران ارتباط برقرار کرده و بر همين مبنا درباره خود و ديگران انديشيده، تصميم گرفته و عمل نمايد ؛ اگر انسان بر اساس تعاملات پست حيواني خود بيانديشد و با ديگران تعامل کند، حاصلي جز جنگ، کينه، اشغالگري و کشتار نخواهد داشت.

رييس جمهور انقلاب اسلامي را حرکتي براي بازگشت به حقيقت انساني توصيف و خاطر نشان کرد: انقلاب اسلامي فطرت ها را بيدار کرده و باعث شد عظمت انساني بار ديگر در جهان طنين انداز شده و يک حرکت انساني محض در جهان به جريان بيفتد.

احمدي نژاد اضافه کرد: در جريان انقلاب اسلامي انسانهاي به خود بازگشته براي عدالت، آزادي و استقلال به ميدان آمدند که اين ويژگي ها بستر و لازمه کمال انسان و انساني زيستن هستند.

رييس جمهور گفت : از اين منظر انقلاب اسلامي متعلق به همه بشريت است و نبايد کسي تصور کند که اين حرکت متعلق به ايرانيان يا حتي صرفا مسلمانان است، بلکه اين انقلاب متعلق به همه بشريت است.

احمدي نژاد با بيان اينکه انقلاب اسلامي به معناي حاکم کردن ايرانيان بر جهان نبوده و نيست، ادامه داد: اگر کسي حقيقت انقلاب اسلامي را دريافته باشد متوجه خواهد شد که داعيه جهانداري داعيه باطلي است و انقلاب اسلامي براي تجاوز به حقوق ديگران، برتري جويي و تعصبات قومي و حتي مذهبي نيامده است.

رييس جمهور با تاکيد بر اينکه هدف اصلي از خلق همه ما هدفي مشترک است، اظهار داشت: مرزبندي هاي امروز جهان، مرزبندي هاي کاذبي هستند و همه ما انسان ها در عدالت، پاکي، کرامت و عزت انسان ها مشترک هستيم.

احمدي نژاد با اشاره به سخنراني سفير آلمان در مراسمي که چند ماه قبل براي بزرگداشت حافظ در شيراز برگزار شده بود، مبني بر اينکه "اگر تسليم شدن برابر دستورات خدا مسلماني است، همه ما مسلمان هستيم" تصريح کرد: امروز مي خواهم پاسخي به سخنان ايشان بدهم و بگويم اگر مبارزه با ظلم و بي عدالتي و دفاع از حقوق انسانها، مهرباني و احترام به ديگران، دين حضرت مسيح (ع) است پس همه دينداران واقعي مسيحي هستند و اگر تلاش براي نجات ملت ها از دست ظالمان، تعليمات حضرت موسي(ع) است پس همه كساني كه در اين راه تلاش مي كنند، پيروان حضرت موسي(ع) نيز هستند.

رييس جمهور اضافه کرد: بر اين مبنا هيچ فاصله اي بين انسانها نيست؛ چرا که همه يک مقصد، يعني برپا کردن جامعه اي انساني و سعادتمند براي همه بشريت را دنبال مي کنند.

احمدي نژاد خاطر نشان کرد: جهاني که در آن ظلم، تحقير، تبعيض، سلطه طلبي، استعمار و استثمار نباشد و کسي خود را برتر از ديگران نداند و در آن مهرباني، محبت و فداکاري نشانه و شان اجتماعي افراد باشد، مقصد مشترک همه ما و حرف همه پيامبران است.

رييس جمهور تاکيد کرد: مرزبندي هاي فعلي همه تحميلي است و انقلاب اسلامي آمد تا بگويد اين مرزبندي ها کاذب بوده و انسانها بايد بر مبناي حقيقت انساني خود با يکديگر همکاري کنند.

احمدي نژاد با بيان اينکه انقلاب اسلامي به لحاظ اينکه تحولي انساني مي باشد، پايدار بوده است، گفت: 34 سال از پيروزي انقلاب اسلامي مي گذرد اما همه شاهد خواهند بود که بار ديگر فردا امواج خروشان مردم، درست همانگونه که در طول اين 34 سال به ثبت رسيده است با همان شور، نشاط و هوشمندي و البته در سطح و افقي بالاتر به جريان خواهد افتاد.

رييس جمهور افزود: البته اين به معناي آن نيست که ايران مشکلي نداشته يا در اداره کشور ضعفي وجود ندارد و يا اينکه همه اهداف انقلاب اسلامي براي کرامت و عدالت در ايران اجرا شده است، هرگز؛ بلکه حضور مردم در راهپيمايي 22 بهمن به معناي آن است که يک ملت بيدار شده و بدنبال حقيقت انساني خود حرکت کرده است.

احمدي نژاد با تاکيد بر اينکه انقلاب اسلامي متعلق به همه انسانهاست، اظهار داشت : هر کس در هر کجا بدنبال احياي انسانيت انسان ها باشد، يک انقلابي و همراه انقلاب اسلامي است.

رييس جمهور تصريح کرد : انقلاب اسلامي آمد تا بگويد اسلام، مسيحيت يا ساير اديان هر کدام يک حرف نمي زنند، بلکه همه با هم براي عدالت، انسانيت، صلح، امنيت پايدار، رفع فقر و جهل و تبعيض و فراهم کردن رفاه براي همه انسانها آمده اند.

احمدي نژاد خاطر نشان کرد: اگر ما با اشغالگري، تبعيض، ظلم و کساني که براي تسلط بر ملت ها نقشه مي کشند مخالفت مي کنيم براي آن است که اين مسائل حقيقت انساني را لگدمال کرده و انسانيت را خواهد کشت؛ همه بايد براي دفاع از حقيقت انسانيت مقابل زورگويان بايستيم و طبيعي است که اگر زورگويي و زياده خواهي نباشد مقابله اي نيز شکل نخواهد گرفت.

رييس جمهور با بيان اينکه شايد همان زورگويان اجازه ندادند که حقيقت پيام انقلاب اسلامي به طور کامل منتشر شود، گفت : البته پيام انقلاب اسلامي در گستره وسيعي در دنيا منتشر شده و امروز به هر کجا که پا بگذاريد مردم دنبال عدالت، پاکي، صلح و برادري هستند و ما از اين بابت خدا را سپاسگزاريم.

احمدي نژاد افزود: معتقدم روزي فراخواهد رسيد که همه ما در يک صف، مانند برادران و خواهران يکديگر ايستاده و براي استقرار انسانيت در جهان تلاش مي کنيم؛ چنين روزي به زودي زود فراخواهد رسيد.

رييس جمهور با تاکيد بر اينکه آن روز بهار حقيقي انسانهاست، اظهار داشت: آن روز روزي است که 7 ميليارد انسان با هم در تصميمي مشترک، همدل و هماهنگ براي استقرار عدالت، محبت و کرامت در جهان تلاش کرده، به يکديگر احترام مي گذارند و دلسوز هم هستند.

احمدي نژاد تصريح کرد: آن روز بسيار بسيار روز زيبايي است و مطمئنم همه شما را آن روز خواهم ديد و در کنار شما براي حقيقت انسان و انسانيت تلاش خواهيم کرد.

رييس جمهور در پايان ياد همه کساني که در طول تاريخ براي حقيقت انسان و انسانيت، مجاهدت کرده اند از جمله پيامبران، اوصياء، مصلحان، آزاديخواهان، عدالت طلبان، انسان دوستان، امام راحل، شهيدان، آزادگان و جانبازان را گرامي داشت.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.