سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تیم های ملی ایران و ترکیه به مصاف هم می روند

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به نقاط مشترک تاریخی ، فرهنگی و مذهبی ایران و ترکیه خواستار تعامل بیشتر دو کشور در دو حوزه ورزش و جوانان شد.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه خبري وزارت ورزش و جوانان ، محمد عباسي امروز شنبه در ديدار سفير ترکيه در تهران، نقش سفرا را در ارتباط همه جانبه ميان ملتها قابل توجه دانست.
وي گفت: از ديرباز روابط دوستانه ايران و ترکيه درحوزه هاي مختلف فرهنگي ، ورزشي ، علمي و سياسي موجبات ناراحتي دشمنان اين دو کشور شده است.
عباسي ادامه داد : پيش از اين چند تفاهمنامه مشترک همکاري درحوزه ورزش ميان ايران و ترکيه به امضاء رسيده که من معتقدم با توجه به استعدادهاي موجود در دو کشور، زمينه هاي اين همکاري و تعامل بايد بيش از پيش توسعه يابد.در ادامه اين نشست" اوميت يارديم "سفير ترکيه در ايران، عرصه ورزش وجوانان را يکي از پويا ترين عرصه ها عنوان کرد که مي توان با بهره گيري از اين دو بخش اقدامات بسياري را در حوزه هاي مختلف به انجام رساند.
وي گفت: همانطور که مي دانيد ميان دو کشور ايران و ترکيه قانون لغو رواديد وجود دارد و همين مساله مي تواند کمک کند تا روابط ميان دو کشور افزايش يايد.
سفير ترکيه در ايران نيز به تفاهم نامه هايي که در حوزه ورزش و جوانان به امضاء رسيده، اشاره کرد و افزود: اميدوارم با حضور جنابعالي بتوانيم ضمن اجرايي نمودن مفاد اين تفاهمنامه ها در بخشهاي مختلف نيز فعاليتهاي مان را گسترش دهيم.
وي با اشاره به سفر وزير ورزش و جوانان کشورمان در هفته آتي به کشور ترکيه، گفت: اميدوارم بتوانيد دراين سفر با همتاي خود در ترکيه راههاي تعامل ميان آنکارا و تهران را در حوزه هاي جوانان و ورزش ، مورد بررسي قرار دهيد.
اوميت يارديم از برگزاري المپياد قبرس با حضور 10 کشور عضو اکو خبر داد و در ادامه با اشاره به موفقيتهاي ورزشکاران ايراني در ميادين بين المللي گفت: اميدوارم ورزشکاران ايراني بتوانند دراين رقابتها حضور موفق و پررنگي داشته باشند.
وي همچنين با اشاره به حضور دانشجويان ايراني در قبرس ، خواستار فراهم شدن حضور آنان در اين رقابت ها شد و گفت: در نظر داريم از يکي از ورزشکاران مطرح ايران در آيين ويژه بازيهاي ورزشي اکو در قبرس تقدير کنيم.
سفير ترکيه در ايران به پيشنهاد وزير کشور متبوعش در خصوص برگزاري ديدار دوستانه فوتبال ميان تيم هاي ملي دو کشور اشاره کرد و افزود: اميدوارم هرچه زودتر اين اين ديدار دوستانه انجام شود. وزير ورزش و جوانان ايران نيز از برگزاري اين مسابقه و همچنين ساير رقابت هاي دوستانه بين تيم هاي ملي دو کشور استقبال کرد./ق
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.