سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مصرف فولاد با مقاومت بالا محدود است / پيمانکاران تمايلي براي فولادهاي مقاومتي ندارند

عضو انجمن توليدکنندگان فولاد با بيان اينکه در کشورهاي پيشرفته نيمي از فولادهاي توليدي با مقاومت بالا است، گفت: مصرف اين نوع فولاد در کشور ما محدود است.

نويد ايزدپناه در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران با بيان اين مطلب افزود: امروزه در دنيا نيمي از فولادهاي توليدي، فولادهاي خاص و با مقاومت بالاست، اما مصرف اينگونه محصولات در کشور ما بسيار محدود است.

وي ادامه داد: هم اکنون 95 درصد توليد مربوط به فولادهاي معمولي است و پيمانکاران تمايلي براي بهره گيري از فولادهاي با مقاومت ندارند.

ايزدپناه تصريح کرد: متاسفانه عرف کشور ما اينست که هرچه وزن سازه سنگين تر باشد، سازه مطلوبتر است، در حاليکه سازه هاي خاص فولادي با مقاومت بالا و وزن سبکتر توليد مي شوند.

عضو انجمن توليدکنندگان فولاد، اظهار داشت: همچنين طراحان سازه تمايل بيشتري به طراحي سازه با مقاومت معمولي دارند، چرا که مصرف اين نوع فولادها در کشور بيشتر است.

وي تاکيد کرد: در اين شرايط توليدکنندگان بايد هرچه بيشتر در زمينه فوايد سازه هاي با مقاومت بالا اطلاع رساني کنند تا فرهنگ مناسب در جهت توسعه اين نوع فولاد که به استحکام ساختمان ها کمک مي کند، ايجاد شود. /عب

برچسب ها: فولاد ، معدن ، صنعت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.