سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یک تحلیلگر سوری:

دمشق از نتایج نشست سه جانبه در قاهره استقبال می کند

یک تحلیلگر سیاسی سوری گفت:دمشق از نتایج نشست سه جانبه ایران، مصر و ترکیه در قاهره استقبال می کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از العالم، احمد الحاج علی پژوهشگر مسائل استراتژیک در تحلیل نشست سه جانبه ایران، مصر و ترکیه درباره بحران سوریه گفت: سوریه از همه تلاشهای محلی، منطقه ای و بین المللی برای حل بحران استقبال می کند به شرط اینکه محورها واضح وراه حل، سیاسی باشد وبه مذاکراتی که نتیجه ان دخالت بیگانگان در امور سوریه باشد منتهی نشود.

حاج علی عصر جمعه در گفتگو با شبکه العالم تصریح کرد: در شرایطی که سوریه در آن قرار دارد باید هر رفتاری مطابق قوانین  قواعد این کشور باشد و این مساله در شرایطی که نگرانیها پیرامون توطئه وجود دارد بسیار حساس است.


وی در ادامه افزود: سوریه به سه قاعده اساسی معتقد است که در شرایط بحرانی کنونی نقش دارند:
قاعده اول: باید نظام سیاسی جدیدی باز تولید شود و از طریق گفتگوی ملی و دموکراسی از حالت تک حزبی به حالت ملی و از حالت یکجانبه گرایی به حالت مشارکتی عبور کنیم .

قاعده دوم :زمینه برای راه حل گزینه نظامی وجود ندارد و شیوه ای که ارتش سوریه در برخورد با حوادث در پیش گرفته نوعی دفاع از خود بشمار می رود که در این زمینه تجربه بسیاری نیز به دست اورده است .

قاعده سوم: این بحران در جریان است و سوریه معتقد است که میتواند با اقدامات خود این بحران راتشدید کند یا از هر گونه اقدامی در سطوح داخلی و منطقه ای و بین المللی در راستای از بین بردن بحران استقبال کند.

این تحلیلگر سیاسی افزود: اهمیت مسائلی که در نشست سه جانبه مطرح شد از همین نکته اشکار می شود مسائلی که وزارت خارجه سوریه می کوشد تا به واقعیت بپیوندند.

احمد شیخ علی درباره موضع دمشق نسبت به نشست سه جانبه گفت: دمشق تا جایی که امکان دارد همکاری خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه دمشق با نشست هایی که در سطح پایینی برگزار شده همکاری کرده است پس چگونه ممکن است در نشستی که جمهوری اسلامی ایران – دوست باتجربه سوریه- دران حضور دارد و همواره دارای موضعی است که به راه حل سیاسی تاکید می کند همکاری نکند.

برچسب ها: قاهره ، مصر ، سه جانبه ، ایران
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.