سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در آستانه سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي؛

"صداي معاندان" مجري پروژه "كارگردان خودفروخته" شد

نمايش فيلم جديد و منحط "بهمن قبادي" تلاش تازه "صداي آمريكا" براي تكميل پروژه ضد ايراني و معاندان جمهوري اسلامي در آستانه سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، نمايش اين فيلم مبتذل، بي محتوا و ضد ايراني در آستانه سي و چهارمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي از شبكه صداي آمريكا نشان دهنده آن است كه كارگردان خودفروخته اين فيلم، فيلمش را با حمايت دولت آمريكا ساخته است. شب گذشته شبكه جاسوسي "صداي آمريكا" فيلم ضد ايراني و ضد مردمي "فصل كرگدن" را به نمايش گذاشت.

"فصل كرگدن" يكي ديگر از فيلم هاي سفارشي ضد ايراني است كه بازار ساخت آنها به دستور اربابان غربي و برخي هنرمندنماها رونق گرفته است. آخرين فيلم بهمن قبادي به خاطر استفاده از چهره هاي جنجالي و غير اخلاقي از جمله "بهروز وثوقي" بازيگر پيشين وابسته به دربار پهلوي كه داراي روابط نامشروع با اشرف پهلوي بوده و يا "مونيكا بلوچي" بازيگر روسپي و هنرپيشه فاسد و معلوم الحال ايتاليايي كه در فيلم هاي مبتذلي به ايفاي نقش پرداخته و بدليل افراط در برهنگي و ايفاي نقش هاي زننده در رسانه هاي غربي هم مورد انتقاد هميشگي است و يا "آرش" خواننده مبتذل لس آنجلسي كه پيشگام ويدئوهاي مستهجن است بيش از ساير فيلم هاي ضد ايراني در چند سال اخير مطرح شده است. 

جالب آنكه "فصل كرگدن" تماماً در تركيه ساخته شده است و "بهمن قبادي" در راه ساخت اين فيلم، از حمايت مادي و معنوي "مارتين اسكورسيزي" -فيلمساز يهودي هاليوود- برخوردار بوده است.

كارگردان در اين فيلم، تمامي تمركز خود را بر سياه نمايي و خدشه دار نمودن چهره "ايران انقلابي-اسلامي" قرار داده است. وي سعي دارد تا در فيلم با ارائه تصويري كليشه اي انقلاب اسلامي ايران را اقدامي بيهوده معرفي نمايد و از انقلابيون تصوير انسانهايي "خشن" را به نمايش بگذارد. (مشابه همان كاري كه در فيلم "بدون دخترم هرگز" انجام شده بود.) كارگردان در فيلم در پي آن بوده تا سالهاي نخستين انقلاب را سالهاي "وحشت" نشان دهد. قبادي در فيلم خود بگونه اي بي پروا تصاوير مبتذلي از روابط نامشروع را به نمايش مي گذارد. در اين ميان تلاش قبادي آن بوده تا روسپيگري را توجيه نمايد. آنجا كه در سكانسي از فيلم نشان مي دهد كه "مونيكا بلوچي" براي تامين سه هزار يورو پول به منظور سفر به اروپا در سن كهنسالي به همراه دخترش در تركيه به روسپيگري مي پردازد. 

در این فيلم، چهره‌ای که قبادی از "حزب‌اللهی"‌های انقلابی ترسیم کرده هراس‌انگیز و مشمئزکننده است. فیلمساز عامدانه بر معصومیت زوج جوان و پرهیز آنها از سیاست تاکید می‌کند تا مثلاً نشان دهد زندگی مردم عادی پس از انقلاب قربانی اهداف غیر مذهبی و غیر انسانی انقلابیون ریاکار و فرصت‌طلب شده است.

این فیلم با ارائه چهره‌ای سیاه از زندان‌های ایران و متهم کردن ایران به شکنجه زندانیان سعی کرده است روایت سیاسی خود را به روایت یک شاعر سنی کرد گره بزند تا بتواند از این بابت و با استفاده از بازیگران مطرح اروپایی بار دیگر موج جدید ضدایرانی در خارج از کشور ایجاد کند.

در نهايت نيز فيلم با پاياني مبهم و نامعلوم به پايان مي رسد، فيلمي كه از فقدان فيلنامه اي قوي رنج مي برد و فاقد ديالوگ هاي منسجم است. نكته جالب توجه آن است كه مفسر "صداي آمريكا" اين مسئله را نشانه اي از به اصطلاح "پست مدرنيستي" بودن فيلم قبادي مي داند !

گفتني است، نخستین ایستگاه اکران عمومی این فیلم ضدایرانی کشور ترکیه با 86 سالن بود که قبادی این فیلم را در آنجا ساخته است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.