سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در تحقيق روزنامه انگليسي اينديپندنت مشخص شد؛

اذيت و آزار جنسي در بي‌بي‌سي افسانه نيست / 850 نفر از كارمندان بي‌بي‌سي زخم خورده اذيت‌هاي متجاوزانه مديران

روزنامه اينديپندنت نوشت بيش از 850 نفر از کارمندان شبکه تلويزيوني بي بي سي از زورگويي و آزار و اذيت جنسي در اين شبکه ابراز نگراني کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران،‌ به نوشته شماره امروز اين روزنامه انگليسي در اينترنت، با اذعان اين افراد، نگراني‌هاي زيادي از فرهنگ حاکم بر اين شبکه در ميان مردم ايجاد شد.

شمار زيادي از کارمندان با مشاوران خصوصي که شبکه بي بي سي پس از رسوايي جيمي ساويل دعوت به همکاري کرده است تماس گرفته‌اند. دينا رز، وکيل مشاور که مسئول تحقيق در مورد فرهنگ داخلي شبکه بي بي سي است در جريان اظهارات اين افراد قرار گرفته است. 

لوسي آدامز، مدير منابع انساني بي بي سي در يک نامه الکترونيکي به کارمندان اين شبکه گفت شنيدن برخي از اظهارات ناراحت کننده است.

وي گفت از کارکنان بي‌بي‌سي خواسته شد از طريق تلفن، نامه الکترونيک و نامه در مورد تجربيات خود صحبت کنند و به آنها قول داده شد که هويتشان مخفي بماند.

آدامز نوشت: بيش از 850 نفر از شما با ما تماس گرفتند و نظرات خود را در مورد احترام، رفتار و فرهنگ در شبکه بي بي سي از جمله مسائلي مانند آزار و اذيت (بخصوص آزار جنسي) و زورگويي بيان کردند.

يکي از کارکنان بي بي سي گفت: کساني هستند که داستان هاي واقعي از آزار و اذيت دارند و با زخم هاي حاصل از فرهنگ مديريتي متجاوزانه اين شبکه زندگي مي کنند.

گرچه برخي فقط علاقمند به گفتگو در مورد اين فرهنگ بودند اما تعداد زيادي گفتند که قرباني اين رفتارها هستند که برخي از آنها به شدت ناراحت کننده است.

سخنگوي بي بي سي گفت: ما متوجه شديم که بايد با جديت به اين مسئله رسيدگي کنيم. ما گزارش احترام در محيط کار را که با همکاري دينا رز تهيه شده است در فصل بهار منتشر خواهيم کرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.