سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز/

انتخاب نقره کار آذربایجان شرقی، به عنوان هنرمند نمونه صنایع دستی جشنواره ملی صدای عشایر

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربايجان شرقي از انتخاب هنرمند برجسته نقره کار استان به عنوان هنرمند نمونه صنایع دستی جشنواره ملی صدای عشایر خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز ،تراب محمدي افزود: رازمیک اردوخانیان هنرمند رشته نقره کاری استان توانست در این جشنواره به عنوان هنرمند نمونه صنایع دستی انتخاب شود.

وی با اشاره به حضور پر رنگ صنایع دستی استان در جشنواره ملي صداي عشاير، یادآور شد: عشايرآذربایجان شرقی در كنار ارائه و معرفي مجموعه ای متنوع و کامل از داشته ها، زیبایی ها و جاذبه های فرهنگی و بومي خود، صنايع دستي آذربايجان شرقي را نيز به عنوان يكي از اصلي ترين محصولات و هنر دستشان نیز عرضه کرده بودند.

محمدی خاطرنشان کرد: در این جشنواره، 30 هنرمند صنايع دستي آذربایجان شرقی با ارائه آثاري در قالب 20 رشته، حضور یافته بودند.

این مقام مسئول، نقاشي روي سفال، ورني، گليم، نقره، سفال و سراميك، مشبك فلز، تراش شيشه، نازك كاري چوب و البسه محلي را تعدادي از رشته هاي صنايع دستي هنرمندان اعزام شده به جشنواره ملي صداي عشاير عنوان كرد.

محمدی افزود: سراجي سنتي، زيورآلات، چاپ باتيك، تراش سنگ، همجوشي شيشه، نقاشي روي چوب، شيشه فوتي سنتي و ممقان دوزي ساير رشته هاي شركت كننده آذربايجان شرقي در اين جشنواره بودند.

وی با اشاره به انتخاب هنرمند نقره کار استان به عنوان هنرمند نمونه صنایع دستی در جشنواره صدای عشایر، یادآور شد: هنر و صنعت نقره کاری آذربایجان شرقی با رشد چندین برابری نسبت به سال های گذشته هم اکنون یکی از رشته های پر طرفدار صنایع دستی در این استان به شمار می رود.

محمدی تصریح کرد: نقره کاری یکی از قدیمی ترین و اصیل ترین رشته های صنایع دستی این استان است، که طی چهار سال اخیر با ایجاد زمینه های آموزش و توسعه، بتوانسته زمینه اشتغال بیش از هفت هزار نفر را در آذربایجان شرقی فراهم کند./ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.