سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل /

استكبار جهانی از ظهور یك ابرقدرت جدید در دنیا به نام ایران وحشت دارد

امام جمعه اردبیل و نماینده ولی فقیه در این استان با اشاره به پیشرفتهای علمی كشورمان در عرصه های گوناگون گفت : استكبار جهانی به سركردگی آمریكا از ظهور یك ابرقدرت جدید در جهان به نام ایران وحشت دارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن عاملی افزود : علت مخالفت و بهانه تراشی نظام سلطه علیه ایران اسلامی این است كه آنان تحمل دستیابی ایران به انواع فن آوری های نوین كه تا قبل از این فقط در انحصار خودشان بود را ندارند.

وی ارتقای بنیه علمی ، افزایش وزن سیاسی و غرور ملی ایران در جهان ، اقتدار اقتصادی ، حاكم شدن ارزشهای دینی ، وحیانی و تربیتی در جامعه ، آزادی بیان ، ایجاد مردمسالاری حقیقی و استقلال سیاسی را از دست آوردها و نعمتهای بزرگ انقلاب اسلامی دانست و ادامه داد : شرح هر یك از این دست آوردها به ساعتها زمان نیاز دارد.

او با اشاره به اینكه نسل جدید كنونی باید با اینگونه بركات انقلاب اسلامی و دست آوردهای مهم آن آشنا شوند گفت : دهه مبارك فجر و 22 بهمن فرصت مناسبی برای بیان این دست آوردهاست.

امام جمعه اردبیل بیان نمود : پیشرفتهای عظیم ایران در عرصه های مختلف علمی نعمت بسیار بزرگ انقلاب اسلامی برای مردم كشورمان است و در شرایطی كه 96 درصد از علوم ماهواره ای و فضایی دنیا در اختیار آمریكاست هر ملتی كه بخواهد سربلند باشد و در برابر استكبار جهانی كم نیاورد باید حتی یك لحظه نیز از تلاش دست برندارد.

حجت الاسلام والمسلمین عاملی ، با اشاره به اینكه انقلاب اسلامی ایران یك تحول و انفجار عظیم علمی ایجاد نموده است ادامه داد : در دانشهای مربوط به سوخت هسته ای ، علوم پایه ، علوم زیستی و سلولی ، بیوتكنولو‍‍ژی ، علوم لیزری ، صنایع نفت و گاز ، پتروشیمی ، سلولهای بنیادین ، انرژی های نوبنیاد ، نانوتكنولوژی ، صنایع نظامی دفاعی و ماهواره ای پیشرفتهای كشورمان به اندازه ای رسیده است كه در اكثر آنها ایران در ردیف معدود كشورهای دارنده این علوم در دنیا می باشد.

وی افزود : همین شتاب علمی در ایران و از سویی ایستادگی و سرفرود نیاوردن مردم انقلابی كشورمان در برابر فشارهای نظام سلطه است كه اكنون آنان را به طرح مذاكره مستقیم با ایران واداشته است.

او با اشاره به اینكه استكبار جهانی به صراحت اعلام می كند كه قطع رابطه با ایران و اعمال تحریمها بیش از آن كه به ایران ضربه بزند لطمه های شدیدی به اقتصاد آمریكا و اروپا می زند خاطرنشان كرد اكنون شاهدیم كه بعضی كشورهای اروپایی خواستار لغو تحریمهای اعمال شده علیه ایران هستند و در مواردی چند بانك از جمله بانكهای ملی و صادرات را از لیست تحریم خارج كرده اند.

حجت الاسلام والمسلمین عاملی همچنین افزایش وزن سیاسی ایران در جهان را دست آورد مهم دیگر انقلاب دانست و گفت : اكنون اكثر كشورهای اروپایی ، روسیه و چین اعلام می دارند كه بدون نظر ایران هرگونه تصمیم گیری در منطقه خاورمیانه بی فایده است و در مواردی امكان ندارد.

به گفته وی كشورهای عرب حوزه خلیج فارس اعلام آمادگی كردند كه با پرداخت 25 میلیارد دلار به روسیه این كشور به سرنگونی نظام سوریه كمك كند و عربستان نیز اعلام كرد حاضر است 50 میلیارد دلار برای حمله ناتو به سوریه به منظور فروپاشی حكومت سوریه بدهد اما خود آنان اذعان می دارند كه ایران مانع از عملی شدن این موضوع می شود.

خطیب نماز جمعه اردبیل همچنین برگزاری انتخابات سالم و با اراده و رای ملت را از دست آوردهای مهم انقلاب اسلامی و نشانه بارزی از حاكمیت مردمسالاری در این كشور دانست.

او ادامه داد : به خاطر این دست آوردهای مهم انقلاب اسلامی است كه استكبار جهانی به سركردگی آمریكا قصد دارند مردم را ناامید و از ادامه راه خسته كنند و نظام اسلامی پشتوانه اصلی خود را از دست بدهد.

حجت الاسلام والمسلمین عاملی ، گفت : در برهه كنونی دو موضوع مهم برای حفظ انقلاب و دست آوردهای عظیم آن ضرورت دارد كه اولی وحدت مسوولان و دیگری حضور مردم در صحنه است.

وی درپایان یادآور شد ملت انقلابی ایران در روز 22 بهمن با راهپیمایی باشكوه خودشان به نظام سلطه بار دیگر ثابت خواهند نمود هرملتی كه دارای بصیرت باشد شكست نخواهد خورد و با اینگونه فشارها نمی توانند ملت ایران را از ادامه راه بازدارند/س 

برچسب ها: اردبیل ، وحشت ، استکبار ، جهانی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.