سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تاسيس سازمان خودکفايي تجهيزات نفتي راهي براي مديريت جامع در کشور

عضو کميسيون انرژي مجلس شوراي اسلامي گفت: تاسيس سازمان خودکفايي تجهيزات نفتي، زمينه را براي مديريت جامع و توسعه صنعت نفت در کشور را فراهم مي کند.

احمد سجادي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، با بيان اين مطلب، گفت: صنعت نفت کشور قبل از انقلاب با مشکلات بسياري دست و پنجه نرم مي کرد، اما خوشبختانه با به ثمر نشستن پيروزي انقلاب اسلامي توانسته با وجود همه مشکلات و تحريم ها به سمت توسعه و خودکفايي حرکت کند.

وي تصريح کرد: در حال حاضر صنعت نفت با ورود بخش خصوصي و بکارگيري پيمانکاران داخلي و حمايت هاي کميسيون انرژي و دولت توانسته در افزايش توان پالايشگاه ها در توليد نفت و گاز ميادين مشترک موفقيت هايي را کسب کند.

سجادي با تاکيد بر اينکه صنعت نفت نياز به سرمايه گذاري از طرف دولت دارد، افزود: بخش خصوصي به تنهايي توان توسعه اين صنعت را ندارد و بايد دولت در اين راستا حمايت هاي اساسي داشته باشد.

نماينده مردم سرخس با اشاره به اينکه در حال حاضر 14.5 درصد از بودجه از محل فروش نفت و گاز تامين مي شود، گفت: اين سهم بايد در حوزه نفت 25 درصد و در حوزه ميعانات گازي به 75 درصد افزايش يابد تا زمينه براي توليد ثروت و اشتغالزايي و ارزش افزوده فراهم شود.

وي از تاسيس سازمان خودکفايي تجهيزات نفتي خبر داد و گفت: کميسيون انرژي مجلس پيشنهاد تاسيس سازمان خودکفايي را به منظور تامين تجهيزات مورد نياز نفت به دولت داده است.

وي تاکيد کرد: تاسيس سازمان خودکفايي در وزارت دفاع نتيجه مطلوبي داشته و منجر به مديريت جامع در جهت توسعه اين صنعت شده است.

سجادي خاطرنشان کرد: بايد از برداشت هاي قديمي و خام فروش در صنعت نفت جلوگيري کنيم تا عرصه براي شکوفايي اين صنعت فراهم شود./عب
برچسب ها: خودکفایی ، تجهیزات ، نفتی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.