سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل /

روند تكمیل سد گیوی در شهرستان كوثر تسریع می شود

نماینده مردم شهرستان های خلخال و كوثر در مجلس شورای اسلامی گفت: روند تكمیل سد گیوی در شهرستان كوثر تسریع می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / جلیل جعفری‌ در جمع مردم شهرستان كوثر افزود: با توجه به مشكلاتی كه در روند پیشرفت و عملیاتی ساختمان سدهای گیوی و بفراجرد وجود دارد مدیرعامل شركت آب منطقه‌ای استان قول مساعد داده كه با تزریق اعتبار لازم به شركت پیمانكاری سد گیوی این پروژه از سكون خارج شود.

وی بیان كرد: تلاش برای پیشرفت شهرستان های خلخال و كوثر ادامه یافته و در سه سال آینده این دو شهرستان شاهد تحول چشمگیری در حوزه‌های صنعت ، كشاورزی و راه خواهند بود.

نماینده مردم شهرستان های خلخال و كوثر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تحریم همه جانبه دشمنان گفت: اكنون در شرایط سختی قرار داریم و با ادامه رویكرد اقتصاد مقاومتی و تكیه بر توان داخلی می توانیم از این شرایط سخت نجات یابیم.

جعفری بنه افزود: تحریم دشمنان نه تنها چرخ تولید و فناوری كشور ما را متوقف نكرده بلكه بر سرعت و پیشرفت همه جانبه و تولیدات روز افزون ما افزوده و ما در كنار تحریم به ساخت فناوری های جدید در تمام حوزه ها دست یافته ایم.

وی نمونه بارز این ادعا را ساخت انواع موشك ها ، تجهیزات پرتاب ماهواره و ارسال ماهواره با موجود زنده به فضا ذكر كرد و گفت: با اقتدار در تولید جزو چند كشور معدود دنیا هستیم كه به این توانمندی دست یافته‌ایم.

وی افزود: در فناوری هسته ای و پژوهش های مربوطه در جهان حرفی برای گفتن داریم چرا كه در پژوهش رتبه اول را داشته و در فناوری نانوتكنولوژی جزو 25 كشور دنیا و در بین كشور‌های اسلامی رتبه اول را دارا هستیم و به این افتخار می‌بالیم.

جعفری‌ مهم‌ترین علت توسعه نیافتگی كوثر را جاده های ارتباطی آن دانست و گفت: باید برای آسفالت راه های شهرستان كوثر تلاش مضاعفی بكنیم.

نماینده مردم شهرستان های خلخال و كوثر در مجلس شورای اسلامی افزود: بزودی كارخانه پرلیت در كوثر با اشتغال زایی 200 نفر كلنگ زنی خواهد شد كه در آینده نزدیك همچنین با توجه به رغبت سرمایه گذار و انتخاب شهرستان كوثر برای سرمایه گذاری در زمینه كارخانه فولاد این كارخانه در كوثر راه اندازی خواهد شد.

جعفری اظهار كرد: واگذاری كارها به مردم و معرفت از مولفه های مهم اقتصاد مقاومتی بوده و این عامل در كنار حمایت از تولید موجب كاهش فشار تحریم های دشمن است.

وی افزود: جنوب استان اردبیل از مناطق مستعد در توسعه باغات و اراضی حاصلخیز است كه اگر این سدها تكمیل شده و به بهره‌برداری برسد شاهد رشد و بالندگی روز‌افزون خواهیم بود./ب

برچسب ها: اردبیل ، تکمیل ، سد ، گیوی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.