سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ادامه تظاهرات مخالفين ساكاشويلي در گرجستان

صدها تن از مخالفان "ميخائيل ساكاشويلي" رئيس جمهوري گرجستان روز گذشته مسير ورود وي به كتابخانه ملي آن كشور در شهر "تفليس" را مسدود ساختند و مانع از ورود رئيس به آنجا شدند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  صداي روسيه، تظاهركنندگان از مدتي پيش تظاهرات خود عليه رئيس جمهوري گرجستان را آغاز كرده اند و خواهان استعفاي او شده اند. روز گذشته آنان در مخالفت با وي گردهم آمدند و راهروي كتابخانه ملي گرجستان را كه قرار بود وي از آن عبور كند را "راهروي شرم" خواندند. 

به گزارش روزنامه "روسياسكايا گازتا" حدود 200 معترض از جمله زندانيان سياسي پيشين گرجستان كه در فاصله سالهاي 2005 تا 2011 بازداشت شده بودند نيز در اين تظاهرات شركت كرده بودند. آنان طي فرمان عفو عمومي در ژانويه سال جاري ميلادي از زندان‌آزاد شده اند. 

زماني كه ساكاشويلي نتوانست در مراسم حضور يابد، مردم معترض به سوي طرفداران و اعضاي حزب "جنبش اتحاد ملي" (حزب طرفدار ساكاشويلي) حمله ور شدند و در اين ميان شهردار شهر تفليس از ورود آنان به ساختمان كتابخانه ملي خودداري نمود.

پس از اوج گرفتن تظاهرات معترضين سخنگوي رئيس جمهوري گرجستان اعلام كرد كه "رئيس جمهوري پيام سالانه خود را از طريق سخنراني تلويزيوني ايراد خواهد نمود." وي "بيدزينا ايوانيشويلي" نخست وزير گرجستان و هواداران وي را متهم به برگزاري اين تظاهرات نمود. 

طبق قانون اساسي گرجستان مدت رياست جمهوري پنج ساله در تاريخ 20 ژانويه به پايان رسيده است اما وي برگزاري انتخابات رياست جمهوري آن كشور را تا اكتبر سال 2013 به تعويق انداخته است. 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.