سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همدان/

رفتار اختلاف‌برانگیز مسئولان نتیجه جاه‌طلبی و خودخواهی است

رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی گفت: رفتار نادرست و اختلاف برانگیز مسئولان، نتیجه جاه‌طلبی، خودخواهی و هوای نفس است.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، حمیدرضا روحانی در جمع مردم همدان در مسجد زینبیه با بیان اینکه در پیروزی انقلاب اسلامی سه عنصر اصلی تأثیرگذار بود، افزود: سه عنصر رهبری امام خمینی (ره)، مکتب اسلام و ملت ایران نقش اساسی، زیربنایی و ریشه‌ای در پیروزی انقلاب داشتند.

وی اضافه کرد: رهبری امام راحل دارای ویژگی‌های برجسته، سازنده و الهام بخش است که توانست انقلاب اسلامی را با تهذیب نفس، مقام عرفانی و ارتباط با خدا ایجاد کند.

نویسنده و مورخ تاریخ معاصر در ادامه با اشاره به اینکه امام از زمانی که نهضت را شروع کرد همواره امور را به درستی مدیریت کرد، اظهار داشت: نهضت امام خمینی(ره) در واقع برای افشای نقشه‌های امریکا در ایران که با فریب و خدعه از شاه چهره‌ای ظاهر فریب و مردم دوست ساخته بود، شکل گرفت.

وی گفت: امریکا در آن زمان دریافت که شاه در بین مردم آبرو و جایگاهی ندارد و ملت ایران در هر موقعیتی فرصتی داشته باشند او را ساقط می‌کنند، لذا دکترین جان اف کندی را در خصوص حمایت از محرومان جامعه ایران به اجرا گذاشت.

روحانی ادامه داد: بر اساس دکترین کندی اصلاحات ارضی و انقلاب به اصطلاح سفید شاه و مردم آغاز شد و هر چقدر که شاه در تظاهر به مردم دوستی اشک تمساح ریخت امام با ایستادگی افشاگری کرد.

وی خاطرنشان کرد: سال 42 امام را دستگیر کردند و شاه که می‌گفت برای کشاورزان اصلاحات ارضی انجام داده در 15 خرداد، کشاورزان ورامین و پیشوا را به گلوله بست و مردم کفن پوش بی‌گناه را به خاک و خون کشید.

رئیس بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی با بیان اینکه شاه فکر می‌کرد می‌تواند فاجعه گوهرشاد زمان رضاخان را تکرار کند، یادآور شد: شاه با حمله به مدرسه فیضیه و کشتار طلبه‌ها می‌خواست با ایجاد ترس و خفقان در کشور از از حضور گسترده مردم جلوگیری کند و مردم با عزیمت به شهرهای خود راوی ترس از حکومت شوند.

وی ادامه داد: امام خمینی(ره) در واکنش به فاجعه فیضیه با انتشار اعلامیه و سخنرانی، شاه دوستی را غارتگری و هتک حرمت به اسلام و مقدسات دینی دانست و این موضوع را به گونه‌ای مدیریت کرد که هدف شاه در ایجاد خفقان تامین نشد بلکه باعث خروش مردم شد.

روحانی بیان داشت: وقتی شاه نتوانست با کشتار مردم در کشور خفقان ایجاد کند به سیاست خط موازی روی آورد تا در این سیاست وقتی قادر به مهار و کنترل حرکتی نیست با دادن شعارهای همرنگ و توطئه، جریان انقلاب را به انحراف بکشاند.

وی تصریح کرد: در زمان پیامبر اسلام(ص) وقتی سران کافر قریش نتوانستند در مقابل موج اسلام‌خواهی دوام بیاورند با احداث مسجد و شعار اسلامی قصد فریب و ایجاد تفرقه در بین مسلمین داشتند که خدا در آیه‌ای به پیامبر فرمود مسجد ضرار را خراب کند.

نویسنده و مورخ تاریخ معاصر در ادامه با بیان اینکه رژیم طاغوت در راستای اجرای سیاست خط موازی سه موضوع را مطرح کرد، افزود: ساواک به برخی از وعاظ و روحانیون گفت شما در مساجد علیه شاه، علیه اسرائیل و این موضوع که اسلام در خطر است، حرفی نزنید؛ در مورد هر چیزی که خواستید صحبت کنید.

وی اضافه کرد: در حالی امام خمینی(ره) هدفی جز ساقط کردن شاه، قطع رابطه با رژیم صهیونیستی و دفاع از اسلام نداشت و بنابراین در مقابل این توطئه ایستادگی کرد و خدعه شاه را درهم شکست.

روحانی با بیان اینکه امریکا و بختیار نقشه کشیده بودند در شب 21 بهمن سال 57 حکومت نظامی اعلام کنند، افزود: با اجرای حکومت نظامی و خلوت شدن شهر، قرار بود ماموران طبق لیست، بیش از 100 نفر نظیر شهید مطهری، شهید بهشتی، مقام معظم رهبری و... را در همان شب دستگیر کرده و تبعید کنند و صبح که مردم از خواب بیدار می‌شوند کسی برای رهبری باقی نماند و با ایجاد آشوب و بلوا انقلاب را خفه کنند.

وی ادامه داد: با اعلام حکومت نظامی در 21 بهمن برخی از علما فتوا دادند که مردم از خانه‌های خود بیرون نروند و جان خود را به کشتن ندهند اما امام خمینی(ره) اعلامیه داد که واجب است مردم در خیابان‌ها باشند و این گونه حکومت نظامی را شکست.

رئیس بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی در ادامه با اشاره به اینکه مدیریت در برابر توطئه‌ها نقش اساسی و ریشه‌ای در شکست رژیم ظلم داشت، گفت: اگر امام خمینی(ره) درایت نداشت که در زمان‌های مختلف توطئه‌های دشمن را خنثی کند آن‌ها از پیروزی انقلاب اسلامی جلوگیری می‌کردند.

وی سپس به صفات رهبر کبیر انقلاب اشاره کرد و یادآور شد: امام متفکر، نابغه و آینده‌نگر بود و از همه مهم‌تر اینکه به مرکز وحی متصل بود و قرآن می‌گوید هرکسی در راه خدا جهاد کند راه را به او نشان می‌دهد و امام راحل فانوسی از مسائل الهی را بر سر راه داشت.

روحانی در ادامه مردم را یکی از عوامل اصلی پیروزی انقلاب اسلامی ذکر کرد و بیان داشت: فجر آفرینان و ملت ایران تا حدودی راه امام را شناختند و آن مسیر را طی کردند.

وی اضافه کرد: آن مردمی که در سال 57 انقلاب کردند دارای ویژگی‌هایی بودند که یکی از آنها ولایت‌پذیری و تبعیت از رهبری امام خمینی(ره) بود.

رئیس بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی در ادامه با بیان اینکه پاک‌بازی و خود ساخته بودن از دیگر ویژگی‌های مردم انقلاب بود، اظهار داشت: مردم برای هواهای نفسانی و مادیات به صحنه نیامدند و یا به دنبال آب و نان و رسیدن به پست و مقام نبودند.

وی گفت: مردم انقلابی ایران اسلام ناب را شناخته بودند و سیاست جدایی دین از سیاست و اسلام منهای روحانیت را نمی‌خواستند، بلکه خواستار اجرای احکام اسلامی در جامعه بودند.

روحانی با بیان اینکه مردم به این رسیدند که خود باید استقلال، عزت و آزادی را کسب کنند، افزود: شاه سعی کرد استقلال، عزت و هویت را از ملت بگیرد اما مردم با افشاگری‌های امام خمینی(ره) هویت جدیدی را به دست آوردند.

وی به قدرتمندی و پشتیبانی امریکا از شاه اشاره کرد و گفت: در دوران مبارزه علیه شاه برخی از گروه‌های ملی‌گرا و چپ می‌گفتند که نمی‌توان با اعلامیه و سخنرانی در مقابل رژیم تا دندان مسلح ایستادگی کرد و باید از یک کشور قدرتمند دیگر برای ساقط کردن شاه کمک گرفت.

رئیس بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی ادامه داد: امام خمینی(ره) این محال را که بدون اسلحه نمی‌توان با دست خالی در مقابل شاه ایستاد را ممکن کرد و بدون اسلحه و کمک از کشورهای دیگر، حکومت قدرتمند شاه را با سلاح ایمان سرنگون کرد.

وی به موضوع حق کاپیتولاسیون شهروندان امریکایی در ایران اشاره کرد و یادآور شد: در آن موقعیت هیچ کدام از گروه‌های مبارز مثل نهضت آزادی و جبهه ملی در مقابل لگدمال شدن عزت حیثیت ایرانی که توسط امریکا به یغما رفت حرفی نزدند و تنها امام فریاد کشید و تبعید شد.

روحانی افزود: در آن زمان خیلی از مسلمانان به این نتیجه رسیده بودند که اسلام، دینامیسم کافی را برای به حرکت درآوردن ملت‌ها ندارد و چپ‌گرایان با تلفیق اسلام و مارکسیسم به مبارزه با شاه می‌پرداختند.

وی بیان داشت: امام خمینی(ره) به مردم نشان داد که اسلام دارای قدرت، صلابت و تدبیر امور است و می‌توان با تکیه بر اصول اسلامی انقلاب را به پیروزی رساند. 

نویسنده و مورخ تاریخ معاصر در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع گرانی‌ها در جامعه اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه در جامعه مشکلاتی وجود دارد و تحریم هم برای ایران اعمال می‌شود، مسئولان نباید با اختلافات و بی‌تدبیری در مواجهه با مشکلات مردم را کنار بگذارند.

وی اضافه کرد: در طول 33 سال عمر نظام اسلامی مسئولان تلاش خوبی کردند و ایران در نانو تکنولوژی، پزشکی، ماهواره، تجهیزات نظامی و هوا فضا در دنیا رتبه‌های خوبی دارد و در خاورمیانه اول است، اما برخی از سوء مدیریت‌ها و نفسانیات نباید کشور را از مدیریت امور مردم باز دارد.

روحانی ادامه داد: اگر تحریم‌ها و مشکلات جامعه مدیریت شوند توطئه‌های دشمنان نقش بر آب می‌شود و مردم باید فشارها را تحمل کنند.

وی با بیان این که مردم و مسئولان با همکاری همدیگر می‌توانند مشکلات را حل کنند، خاطرنشان کرد: مسئولان دست از جناح بازی و باندبازی بردارند که این امور خیانت به ملت است.

رئیس بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی در  ادامه با اشاره به اینکه رفتار نادرست و اختلاف برانگیز آن مسئول، نتیجه جاه طلبی، خود خواهی و هوای نفس اوست، اظهار داشت: اگر این جاه‌طلبی‌ها ادامه یابد سرنوشتی بهتر از بنی‌صدر نخواهد داشت.

وی در ادامه به فتنه 88 اشاره کرد و یادآور شد: در فتنه 88 دشمن همه نیروهای ضد انقلاب خود را در خارج و داخل و حتی برخی که سابقه‌ای در این انقلاب داشتند جمع کرد و اگر درایت مقام معظم رهبری و بصیرت مردم نبود شیرازه امور از هم می‌پاشید.

روحانی با اظهار امیدواری از این که در انتخابات آینده فردی لایق و شایسته انتخاب شود، بیان داشت: اگر روند قانونی در شورای نگهبان طی شود افرادی نظیر خاتمی که خود را از فتنه‌گران جدا نکردند نمی‌توانند از شورای نگهبان صلاحیت بگیرند.

وی ادامه داد: مردم وظیفه دارند با کسب آگاهی و استقامت در مقابل توطئه‌ها باصلابت برای شکستن فتنه‌های دشمنان، مسئولان را کمک کنند.

رئیس بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی در ادامه به جریان انحرافی اشاره کرد و گفت: نقشه آن‌ها این بود که بعد از احمدی‌نژاد چهار سال بعدی را لیدر آن جریان رئیس جمهور شود و بعد از آن دوباره احمدی‌نژاد برگردد و در واقع می‌خواستند که دولت مادام‌العمر تشکیل دهند.

وی اضافه کرد: لیدر جریان انحرافی مدعی است که با امام زمان(عج) ارتباط دارد و خود را بی‌نیاز از ولایت فقیه می‌داند و آنها به دنبال این هستند که یکی از اعضای جریان خود را به قدرت برسانند.

روحانی تصریح کرد: اگر این فرقه به نتیجه برسند که در نظام نقشی ندارند کشور را به آشوب می‌کشند و البته با اتفاق چند روز پیش در مجلس آتش اختلاف شعله‌ور شد.

وی در پایان به نداشتن افراد متخصص اقتصادی در دولت‌ها اشاره کرد و اظهار داشت: هاشمی، خاتمی و احمدی نژاد از اقتصاد چیزی نمی‌دانند و مشاورین بی‌کفایتی در کنار آن‌ها قرار دارند.

روحانی خاطرنشان کرد: برای حل مشکلات اقتصادی باید از مشاوران و متخصصین اقتصادی استفاده شود و جلوی سوء مدیریت‌ها در امور اقتصادی گرفته شود./ج1

برچسب ها: جاه طلب ، آبرو ، ملت ایران
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.