سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عملکرد سازمان ملي زمين و مسکن منتشر شد

سازمان ملي زمين و مسکن پس از پيروزي انقلاب اسلامي 11653 ميليون متر مربع زمين شهري در کل کشور را به تملک خود در آورده است .

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران؛ عملکرد سازمان ملي زمين و مسکن در راستاي اصل 44 قانون اساسي به گونه اي است که زمين به عنوان کالايي داراي ماهيت دوگانه عمومي و خصوصي که به چند جهت متفاوت از کالاهاي ديگر است.

عمده ترين شاخص تفاوت زمين با ساير کالاها آن است که زمين نه توليد و نه تخريب مي شود.

براساس اين گزارش؛ استفاده بهينه از زمين براي نسل حاضر و وظيفه حفظ آن براي نسل هاي آينده يکي از مهمترين اهداف توسعه پايدار به شمار مي آيد.

براساس اين گزارش؛ در جهت دستيابي به توسعه پايدار مديريت خوب شهري و امنيت حق تصرف با تاکيد بر نقش مديريت زمين شهري از اهميت ويژه اي برخوردار است.

براساس اين گزارش؛ تحصيل اراضي شامل تحصيل اراضي ملي و موات داخل محدوده و حريم و زمين هاي خريداري شده) طي سالهاي پس از پيروزي انقلاب اسلامي جمعا نزديک به 11653 ميليون متر مکعب زمين شهري در کل کشور توسط سازمان ملي زمين و مسکن به تملک درآمده است.

براساس اين گزارش؛ سازمان ملي زمين و مسکن طي 30 سال گذشته جمعا 1205 ميليون متر مربع زمين در مناطق شهري واگذار نموده است.

همچنين؛ اراضي واگذار شده توسط سازمان ملي زمين و مسکن به تفکيک مسکوني 524 ميليون متر مربع و به تفکيک غير مسکوني 681 ميليون متر مربع در طول سالهاي پس از پيروزي انقلاب اسلامي به شمار مي رود.

همچنين؛ در سالهاي پس از پيروزي انقلاب اسلامي 44.03 درصد از واگذاري هاي اراضي سازمان اراضي مسکوني تشکيل مي دهند.

براساس اطلاعات موجود، آمار واگذاري مسکن توسط دولت به ايثارگران اعم از جانبازان، آزادگان، خانواده شهدا، 140 هزار واحد است که سهم سازمان ملي زمين و مسکن شامل واگذاري 1744 هکتار از اراضي خود در قالب 116705 واحد بوده است./عب

برچسب ها: عملکرد ، سازمان ، مسکن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.