سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حماس با "اقتصاد مقاومتي" خود به تشكيلات خودگردان كمك ‌مي‌کند

معاون نخست‌وزیر دولت حماس روز گذشته تاكيد نمود كه اقتصاد "نيمه خودكفاي" دولت حماس در نوار غزه مي تواند به تشكيلات خودگردان فلسطيني در كرانه باختري كمك مالي كند تا آن تشكيلات بتواند خود را از بحران مالي نجات دهد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري معا، "زیاد الظاظا" در ادامه با اشاره به اقتصاد قدرتمند دولت حماس خاطر نشان كرد كه غزه اقتصادي "نيمه خودكفا" دارد و هم اكنون در بسياري از بخش ها از جمله توليد پوشاك و ميوه خودكفاست.

وي در ادامه خاطر نشان ساخت "ما مي توانيم با مديريت، اقتصاد مقاومتي و خودكفايي خود در بخش كشاورزي به تشكيلات خودگردان كمك رسانيم."

اين مقام دولت حماس اشاره كرد كه در طول يك سال گذشته نرخ بيكاري در نوار غزه بطور چشمگيري كاهش يافته است و در اين باره افزود "سال گذشته، توليد مرغ در غزه به ميزان 2.3 ميليون مرغ در سال افزايش يافت. حدود 25.000 كارگر در بخش كشاورزي مشغول بكار شدند و تمامي كارخانه ها از پرداخت ماليات معاف شدند."

وي همچنين خاطر نشان ساخت كه در طول دو گذشته ميلادي دولت حماس در زمينه توليد "روغن زيتون" به خودكفايي كامل رسيده است و در سال 2011 نيز "بيش از 1.650 تن روغن زيتون به خارج صادر شده است. عليرغم محاصره غذا ما توانسته ايم ميوه هاي خود را صادر كنيم."

وي ادعاي "سلام فياض" نخست وزير تشكيلات خودگردان در اين باره كه علت بحران مالي در كرانه باختري تحت كنترل آن تشكيلات قطع پرداخت درآمدهاي مالياتي از سوي رژيم صهيونيستي به آن تشكيلات است را رد كرد و گفت "اين ادعايي بي پايه است. در عمل تمامي درآمدهاي مالياتي غزه كه از سوي ر‍ژيم صهيونيستي ضبط شده است به تشكيلات خودگردان داده مي شود. سلام فياض با پرداخت اين پولها به كاركنان بخش هاي غير مولد ضرر بسياري را به نوار غزه رساند.با اين حال در صورت لزوم ما از كمك به آن تشكيلات مضايقه نخواهيم كرد اما بايستي سياست هاي آنان تغيير كند.


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.