سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرهنگسازی برای تماشای تئاتر صورت نگرفته است

هنر نمایش به دلیل شکل گیری آن از بطن آدمی مخاطبان خودش را دارد به شرطی که در مورد آن به طرز صحیح اطلاع رسانی و فرهنگ سازی شود.

منصوره پسندیده بازیگر تئاتر در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر باشگاه خبرنگاران در خصوص نقش رسانه ها در شکل گیری و گسترش تئاتر گفت: تئاتر بعنوان یک هنر از بطن آدمی سرچشمه می گیرد و به همین دلیل همیشه قادر به پیدا کردن مخاطبان خود است اما این امر زمانی محقق می شود که به وسیله ی رسانه ها در مورد آن اطلاع رسانی و فرهنگ سازی کنیم.
وی افزود: متاسفانه در حال حاضر در حق تئاتر اجحاف شده و رسانه ها آن طور که باید آن را حمایت نمی کنند و این حمایت بیشتر در زمان جشنواره صورت می گیرد.
پسندیده در مورد تاثیر تئاتر در ارتقا سطح فرهنگ جامعه عنوان کرد: صد در صد موثر است اما به شرطی که به وسیله ی زبان تکنیک و بدن قادر به گفتن بخشی از معضلات جامعه و افراد جامعه و راه های رفع آن باشد که این امر زمانی محقق می شود که تئاتر از پشتوانه ی فرهنگی مطلوب برخوردار باشد.
این بازیگر تئاتر در پایان در خصوص تاثیر تئاتر در شکل گیری اتاق فکر جامعه خاطرنشان کرد: این امر به لحظه ی ورود مخاطب مربوط می شود که مخاطب برای دیدن طنز و گذراندن وقت و یا برای تجزیه و تحلیل در مورد نمایش وارد سالن می شود ولی در کل زبان تئاتر هنگانی و مخصوص قشر و گروه خاصی از جامعه نیست./ي2
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.